۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۲۵۲۳
امام جمعه کرمان:

با رهبری امام خمینی و ایثارگری رزمندگان توانستیم در مقابل استکبار بایستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که ایران رهبری شجاع همچون امام خمینی در زمان جنگ داشت، گفت: با رهبری امام خمینی(ره)، ایثارگری رزمندگان و جوانان و تلاش فرماندهان سپاه و ارتش توانستیم در دوران دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی بایستیم.
سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور قائم‌مقام وزیر کشور، اظهار داشت: عقل و خرد گران‌سنگ‌ترین نعمت است و عقل ملاک و معیار تکلیف به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «هیچ بی‌نیازی و غنایی بالاتر از عقل نداریم و نعمت عقل از همه نعمت‌ها بالاتر است».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اگر از نعمت عقل به درستی استفاده کنیم، دنیا و آخرت ما درست می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: افرادی که دوران جنگ را درک نکرده‌اند، می‌توانند در هفته دفاع مقدس بفهمند چه جنگی بر ما تحمیل شد.

وی از صدام به عنوان فردی بی‌عقل و نفهم نام برد و ابراز داشت: زمانی صدام با حمایت مستکبران به ایران حمله کرد که ما هنوز قدرت دفاع را نداشتیم و ارتش متلاشی شده بود و سپاه پاسداران و بسیج نیز در حال شکل‌گیری بودند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امام راحل در هفته نخست جنگ فرمود «آن چنان سیلی به صدام بزنیم که نتواند از جای خود بلند شود» و اگر رهبر ما فردی به غیر از امام راحل بود، جنگ خسارت‌های زیادی به ما وارد می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ابراز داشت: با رهبری امام خمینی (ره)، ایثارگری رزمندگان و جوانان و تلاش فرماندهان سپاه و ارتش توانستیم در دوران دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی بایستیم و این جنگ نابرابر هشت سال به طول انجامید و ملت ما فداکاری و ایثار کرد و در نهایت آن‌ها برای قبول آتش‌بس از سوی ایران التماس کردند.

وی تاکید کرد: نابودی نظام جمهوری اسلامی هدف اصلی دشمن برای راه انداختن جنگ علیه ایران بود که موفق نشدند.

امام جمعه کرمان با یادآوری فرا رسیدن ماه محرم تصریح کرد: مراسم‌های زیادی در استان کرمان در ماه محرم برگزار می‌شود و حسینیه ثارالله کرمان نیز در دهه اول محرم میزبان حجت‌الاسلام راشد یزدی است.

وی در پایان سخنان خود خواستار حضور مسؤولان استان کرمان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شد./101/9707/ب1

ارسال نظرات