۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۵۲۸۳۴
آیت الله سیفی مازندرانی:

حفظ مرزهای فرهنگی از تهاجم دشمن در اولویت است

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دفاع از مرزهای فرهنگی و اعتقادی جوانان در برابر تهاجم فرهنگی گفت: اگر حوزویان نسبت به ارزشهای الهی بصیرت و معرفت نداشته باشند نخواهند توانست جوانانی را پرورش دهند که اهل بصیرت و معرفت باشند و بتوانند این نظام را حفظ کنند.
آیت‌الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: اگر اهل مساجد و حوزویان از معرفت و بصیرت کافی برخوردار نباشند نخواهند توانست از کیان جامعه و نظام اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به خوبی محافظت کنند.

حفظ مرزهای فرهنگی از تهاجم دشمن در اولویت است

وی حفظ مرزهای فرهنگی جامعه اسلامی را در اولویت اول دانست و خاطرنشان کرد: حفظ افکار و اذهان جوانان و مؤمنان از ورود شبهات و اشکالات و مناقشات و افکار فاسدی که از شرق و غرب عالم به وسیله دنیای استعمار تبلیغ می شود باید در اولویت باشد تا عقاید تشیع و ارکان نظام اسلامی را سست نکنند.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که در درجه اول ذهن باید صاف و پاک باشد تا ارزشهای نظام را بتوان حفظ کرد، افزود: اراده ای که سست است نمی تواند در مقابل دشمن دفاع کند؛ چیزی که معتقدیم دفاع مقدس را به پیروزی رساند عزم جزم و ایمان قوی و معرفت  رزمندگان اسلام بود زیرا اگر رزمندگان قدر و منزلت ولایت امر را نمی دانستند و سرسپرده امر او نبودند هرگز جان فشانی نمی کردند و این مسأله در تک تک پیام ها و وصایای رزمندگان مطرح است.

وی با بیان این که اطاعت از ولی امر از صدر اسلام تا کنون مورد توجه مؤمنان واقعی بوده است، گفت: اگر معرفت و بصیرت حوزویان نسبت به ارزش های این نظام اسلامی نباشد نخواهند توانست جوانانی را پرورش دهند که اهل بصیرت و معرفت باشند و بتوانند این نظام را حفظ کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه مقدس بودن دفاع را به خاطر مقدس بودن آن چیزی که از آن دفاع می کنیم دانست و ابراز داشت: چیزی که ما در دفاع مقدس از آن دفاع کردیم همان چیزی است که انبیای الهی برای آن زحمت کشیدند و همان چیزی است که سید الشهدا(ع) برای آن خون داده است و همان چیزی است که علمای اسلام برای آن خون دلها خوردند و آن اقامه دین الهی و حدود و احکام و ارزش های الهی در جامعه است.

اقامه دین الهی مهمترین واجبی است که همه جان ها باید در راهش نثار شود

وی با بیان این که اقامه دین الهی مهمترین واجبی است که همه جان ها باید در راهش نثار شود، افزود: جان و عمر انبیا و اولیای خداوند در راه اقامه دین الهی صرف شده است و اگر ما اهمیت و قداست دین الهی را بفهمیم و به آن ایمان داشته باشیم، دفاع از دین الهی برای ما مقدس خواهد بود اما اگر نگرش ما به حفظ وطن و وطن خواهی باشد با قطع نظر از دین و قرآن و اسلام مقدس نخواهد بود.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که اگر به خانه یک حیوان هم حمله کنیم او از خانه خود دفاع می کند، ابراز داشت: فرق میان حیوان و انسان این است که انسان به باطن این عالم و به آخرت نگاه می کند و سعادت خود را در معنویات و عالم غیب می بیند و اگر این نگرش حاکم باشد دفاع مقدس می شود ولی اگر ایمان به خدا و معنویات نباشد دفاع مقدس نخواهد بود.

ایثار ضامن اجرای ارزشهای الهی در جامعه است

وی در رابطه با فرهنگ ایثار و تأثیر آن در پیشرف جامعه ایثار را ضامن اجرای ارزشهای الهی و اقامه دین الهی دانست، اظهار داشت: ایثار می تواند از جان، مال و عِرض باشد؛ آمر به معروف و ناهی از منکر آبروی خود را ایثار می کند؛ امام حسین(ع) برای اقامه دین الهی جان خود را ایثار کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این که دشمنان حاضر نمی شوند کسی مانع منافع آنها بشود و همیشه و از هر طریقی در صدد توطئه و حمله هستند، ابراز داشت: تنها سد در برابر هجوم فرهنگی دشمن امر به معروف و نهی از منکر است و در برابر هجوم نظامی دشمن هم فرهنگ ایثار است که باعث دفاع جانانه می شود.

وی با بیان این که هر ملتی برای ارزش های خود ایثار و دفاع می کند، افزود: فرهنگ ایثار با انگیزه حفظ دین خدا و اطاعت از ولی امر مقدس است به شرطی که از روی جهل مرکب نباشد و به دلالت ولی الله باشد ولی ایثار در راه اهداف شیطانی و مادی و ایثاری که بدون شناخت اهداف الهی و ولی خدا باشد مقدس نیست و هیچ ثواب و پاداشی ندارد.

ایثاری که به دلالت ولی امر نباشد مقدس نیست

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که ذات ایثار مقدس نیست، افزود: این وهابی ها و داعش که مزدور آمریکا و صهیونیست هستند شک نداریم که هیچ سنخیتی با اولیای خدا ندارند و عملشان به امر ولی خدا نیست و ایثارشان نا مقدس، قبیح، نکبت بار و پلید است ولی ایثاری که در راه خدا و به دلالت ولی امر باشد ایثاری است که مقدس است و جهتش جهت الهی است./843/ت302/ی

ارسال نظرات