۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۵۳۰۴۲

اعلام ویژه برنامه‌های فرهنگی مسجد جمکران در دهه نخست محرم

براساس گفته مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی سخنران و حاج مهدی سلحشور، مداح مراسم دهه نخست محرم در مسجد مقدس جمکران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ایام محرم الحرام به تشریح برنامه های فرهنگی ویژه محرم در مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: مسجد مقدس جمکران همانند سنوات گذشته ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم الحرام برگزار می کند.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دهه نخست ماه محرم با مشارکت هیأت فاطمیون قم با حضور عاشقان و محبان اهل بیت(ع) و حضرت حجت(غج)برگزار می شود.

وی نخستین ویژه برنامه دهه نخست محرم الحرام را برگزاری سفره قرآنی اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه از ساعت 18:45 تا 19:45 به صورت آموزش روخوانی و روان خوانی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: در بخش دیگر از ساعت 19:45 تا 20:45 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی با موضوع سبک زندگی شهدا «کرامتنا الشهادة» به سخنرانی می پردازد.

وی ابراز داشت: حاج مهدی سلحشور از ساعت 20:45 به روضه خوانی و مداحی پرداخته و مراسم در ساعت 22 به پایان می رسد.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران به دیگر ویژه برنامه های ماه محرم در این مسجد مقدس اشاره کرد و گفت: هر روز پس از نماز ظهر و عصر، به مدت 20 دقیقه روضه خوانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه مراسم شیرخوارگان حسینی بیان داشت: دعای ندبه هفته جاری مسجد مقدس جمکران همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: ادعیه پر فیض توسل، کمیل، عهد و ندبه همانند هفته های گذشته در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی با بیان این که در ایام محرم نمایشگاه هایی ویژه محرم برپا می شود، خاطرنشان کرد: موزه و نمایشگاه قرآن و فقه زندگی و در کنار آن نمایشگاه پاتق کتاب دایر شده از سوی هیأت فاطمیون قم برپا خواهد شد؛ همچنین در قسمت خواهران نیز نمایشگاه های حجاب برگزار می شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران به دیگر بخش های فرهنگی این مسجد مقدس اشاره کرد و گفت: سایر واحدهای فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جمله واحد جوانه های انتظار ویژه نوجوانان، مرکز گل نرگس برای کودکان، واحد پاسخگویی به مسائل شرعی و واحد مشاوره نیز در این ایام به زائران این مسجد مقدس خدمات ارائه می دهند.

وی در پایان با اشاره به کارگاه های آموزشی مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: در دهه نخست محرم، کارگاه های آموزشی کوتاه مدت با موضوعات مهدویت، عاشورا، سبک زندگی و در زمینه های مختلف تربیتی، هر شب برگزار می شود./840/ت302/ی

ارسال نظرات