۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۵۳۱۱۱
دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان:

توهین به مقدسات سایر مذاهب خلاف سیره ائمه معصومین و ‏دستور رهبر معظم انقلاب ‏است

حجت الاسلام رضایی با اشاره به سیل تهاجم دشمن به اعتقادات جوانان در فضای مجازی، تبیین ریشه ای اعتقادات را از ضروریات محتوای منابر دانست و گفت: هر گونه توهین به مقدسات سایر مذاهب شریک شدن در ریختن خون مسلمانان بر خلاف سیره ائمه معصومین(ع) و خلاف دستور رهبر معظم انقلاب ‏است و به شدت با عوامل آن برخورد خواهد شد‏.
توهین به مقدسات اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضایی، دادستان ویژه روحانیت استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در نشست ائمه جماعات شمال اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن ایام تبلیغ ماه محرم، گفت: تبلیغ 3 رکن دارد، اولین آنها شخص مبلغ است، روش تبلیغ و محتوای آن هم 2 مورد مهم دیگر هستند.

وی ادامه داد: نگاه مردم به مبلغان در منابر از نوع نگاه به پیامبران و ائمه اطهار(ع) است، پس باید در مراسم مذهبی و عزاداریها طوری رفتار کنیم که رفتار ما برگرفته از اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) باشد، البته حضرات معصومین از هر گناه و اشتباهی دور هستند و عصمت دارند، اما ما هم باید در اخلاق و رفتار با مردم به ایشان اقتدا کنیم.

دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان با اشاره به آیه« کونوا دَعاهَ لِلناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم» افزود: در میان شیوه های تبلیغی هم بهترین نوع آن شیوه نبوی است، در تبلیغ لسانی هم هنوز بهترین شیوه همان منبر رفتن است، گر چه وسایل جدید مانند تلویزیون و سینما و سایر ادوات و شبکه های مجازی به عرصه آمده اند اما منبر هنوز هم کارکردهای خاص خودش را دارد.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: در بحث محتوای منبرها بحث اعتقادات بسیار مهم است، اگر امروز برای اعتقادات مردم و نسل جوان ما فکری اساسی نشود، جوانان به بیراهه می روند، امروز در شبکه های اجتماعی مباحث انحرافی فراوانی به جوانان عرضه می شود و آنها را از حیث اخلاقی و اعتقادی به انحراف می کشاند که ما می توانیم در منابر خود به شبهات اعتقادی پاسخ دهیم.

مباحث اعتقادی به صورت ریشه ای در منابر تبیین شود

وی اظهار داشت: مباحث اخلاقی هم باید در محتوای منابر پیش بینی شود، چرا که تهدیدهای اخلاقی در شبکه های اجتماعی واقعاً جدی است، نباید اجازه دهیم تا جوانان ما در منجلاب فساد شبکه های اجتماعی فرو بروند، امروز تعداد کانالهای غیر اخلاقی در فضای مجازی به سرعت در حال رشد است.

دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان افزود: البته تعدادی از کانالهای غیر اخلاقی فیلتر می شوند اما دوباره اسم آنها از سوی گردانندگان تغییر می کند و مجدداً با همان محتوای ضد اخلاقی به کار خود ادامه می دهند، متأسفانه برخی کانالها یک فاحشه خانه به تمام معنا هستند.

حجت الاسلام رضایی ‏تصریح کرد: تشکیک در اعتقادات از برنامه های مهم دشمن برای خرد کردن بنیانهای اعتقادی جوانان در شبکه های اجتماعی است، دشمن به نحوه های گوناگون بر روی تک تک اعتقادات و شعائر مذهبی ما کار می کند و سعی دارد تا بی اساس بودن آنها را به جوانان القا کند.

وی توهینها و لعنها به مقدسات سایر مذاهب اسلامی را مخرب دانست و گفت: این توهینها نه تنها هیچ سودی برای مردم و مذهب ما ندارد بلکه اقدام به این اعمال در واقع قدم گذاشتن در راهی است که دشمن می خواهد و برای ما طراحی کرده است، به جای این توهینها بایستی بحث اعتقادات را به صورت پایه ای و اساسی برای مردم تبیین کنیم، متأسفانه مباحث اعتقادی کمتر به صورت ریشه ای در منابر مطرح می شود.

منبع مالی شبکه های شیعه لندنی وزارت خزانه داری انگلیس است

دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان افزود: توهین و فحاشی به مقدسات مذاهب اسلامی هیچ کمکی به اسلام و مسلمین نمی کند، جنگهایی که الان در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان وجود دارد متأثر از این اعمال ناشایست است، مبادا در منابر چیزی بگوییم که در ریخته شدن خون شیعیان شریک باشیم.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: امروز شیعه لندنی تعدادی کانال ماهواره ای دارند که از سوی استکبار جهانی و با هزینه و سازماندهی آنها اداره می شوند و کارشان توهین به مقدسات اهل سنت است، آنها ادعا می کنند که هزینه های این شبکه ها از مردم و در قالب وجوهات شرعی است، در حالی که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب پیگیریها نشان داده که منبع تأمین مالی این شبکه ها وزارت خزانه داری انگلیس است.

وی تأکید کرد: کار این شبکه های به ظاهر شیعی دمیدن در آتش جنگ میان شیعه و سنی است و تحقیقات ما نشان داده که هزینه های آنها از وجوهات نیست و آنها به صورت کاملاً صوری و موذیانه اینگونه القا می کنند که هزینه های آنها از محل وجوهات است که این مطلب صحیح نیست.

دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان ‏اظهار داشت: بسیاری از جوانان اهل سنت از طریق پخش سخنرانیهای روحانیت شیعه لندنی و شنیدن توهینهای منبریها به مقدسات آنها جذب گروههای تکفیری و انحرافی می شوند و بعضاً از این دست روحانیان نمونه هایی هم در داخل کشور داشتیم که برخوردهای لازم با آنها صورت گرفت.

حجت الاسلام رضایی گفت: امروز باید بسیار مراقب باشیم و در محتوای منابر خود پیرو منویات رهبر معظم انقلاب باشیم، مبادا در مسیر طراحی شده دشمن قرار بگیریم و با دست خودمان به اختلاف میان شیعه و سنی دامن بزنیم و جامعه اسلامی را به انحراف بکشانیم، هر گونه توهین و فحاشی به مقدسات سایر مذاهب بر خلاف سیره ائمه معصومین(ع) و خلاف دستور رهبر معظم انقلاب است و در صورت مشاهده و گزارش چنین مواردی به شدت با عوامل آن برخورد خواهد شد.

وی مباحث سیاسی را هم از ضروریات محتوای منابر دانست و بیان داشت: در محتوای سیاسی منبرها هم مراقب باشیم تا از جریان سیاسی خاصی حمایت نکنیم و جامعه را به سمت صحیح سیاسی و صلاح جامعه در پیروی از رهبر معظم انقلاب سوق دهیم و از انحرافات جلوگیری کنیم. /869/‏201/ب3

ارسال نظرات