۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۲۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد؛

اعزام 1400 مبلغ برای انجام وظیفه دینی به شهرها و روستاهای قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مسجد و ۱۰۰۰ مبلغ دینی و 2 هزار هیأت شناسایی شده در استان داریم که فقط در این ماه محرم ۱۴۰۰ مبلغ برای انجام وظیفه دینی به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند که نقش مهمی در روشنگری و ترویج احکام دینی و مذهبی بر عهده دارند.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت تبلیغ در ایام محرم، اظهار داشت: روحانیت در انجام رسالت دینی خود با تبلیغ چهره به چهره، فردی و گروهی به وظیفه خود عمل می‌کنند اما باید سازو کاری اتخاذ کرد و با نگاه ویژه به این بخش و ظرفیت‌های آن برای پیشگیری از آسیب‌ها گام برداشت.

وی در ادامه افزود: با رصد اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه می توان گفت هر چند مظاهر دینی در جامعه مشهود است اما همچنان از ناهنجاری‌های اجتماعی رنج می‌بریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مسجد و ۱۰۰۰ مبلغ دینی و 2 هزار هیأت شناسایی شده در استان داریم که فقط در این ماه محرم ۱۴۰۰ مبلغ برای انجام وظیفه دینی به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند که نقش مهمی در روشنگری و ترویج احکام دینی و مذهبی برعهده دارند.

وی با اشاره به آسیب‌های گوناکون در بستر اجتماع، خاطرنشان کرد: وجود آمارهای طلاق، اعتیاد، سرقت و سایر بزه‌کاری‌ها جامعه را آزرده کرده و به نوعی نباید شاهد اینگونه آسیب‌ها در حکومت دینی باشیم و برای رفع آن باید تدبیر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در مفهوم فرهنگ دینی و تربیت دینی با خلأ جدی مواجهیم و جامعه کنونی به شدت به تربیت دینی نیازمند است تا بتواند با آسیب‌ها مقابله کند تا خلأ موجود را پر کند.

حجت الاسلام نعمت اللهی اظهار داشت: پایه های تربیت دینی تعلیم، تدریج، تسهیل، تفاوت و تداوم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مبلغان باید از ظرفیت علمی خود برای کاهش آسیب‌ها استفاده کنند

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی است که روحانیت می‌تواند با دستگاه‌های فرهنگی همنوا شوند، اظهار کرد: مبلغان و روحانیان باید از ظرفیت علمی خود برای کاهش آسیب‌ها استفاده کنند و ما این را باور داریم که شبکه تبلیغ با حضور روحانیت یک سرمایه اجتماعی ارزشمند برای مقابله با مشکلات کنونی است.

حجت الاسلام نعمت اللهی با بیان اینکه امروز روحانیت ما در همه عرصه‌های مختلف سیاسی، جهادی، سازندگی و تبلیغی نقش مؤثر و فعالی دارند، اظهار کرد: حضور طلاب و روحانیان در این شهر می تواند در تبلیغ مسائل دینی و شرعی در روستاها‌ی این شهر تأثیرگزار باشد.

پیوند ملت، نظام و روحانیت هیچ گاه گسسته نبوده و نخواهد بود

وی در ادامه با اشاره به حضور تأثیرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: حضور فعال و با نشاط روحانیت در جامعه نشان دهنده این است که روحانیت امروز هم مانند دوران دفاع مقدس در خدمت نظام اسلامی بوده و خواهد بود و پیوند ملت، نظام و روحانیت هیچ گاه گسسته نبوده و نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: ظرفیت فوق العاده‌ای در شبکه تبلیغی روحانیت وجود دارد که مسؤولان فرهنگی باید از آن برای تربیت دینی افراد جامعه استفاده بیشتری کنند.

وی در پایان گفت: ظرفیت حوزه‌های علمیه، وزارت کشور، فرمانداری، تشکل‌های سنتی و دینی و هیأت‌های مذهبی برای پیشبرد اهداف دینی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که به کاهش آسیب‌ها کمک کند./873/302/ب2

ارسال نظرات