۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۵۳۴۲۶
آيت الله مهدوي:

حاميان کنسرتهاي موسيقي قصد دارند فعل حرام را حلال جلوه دهند

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه، برخي از مسؤولاني که سِمتي در کشور دارند با سوء استفاده کردن از رسانه قصد دارند فکر اشتباهشان را به مردم تحميل کنند، گفت: اين را بدانيد که هرگز واقعيات با فکر غلط شما منطبق نمي شود، بلکه شما بايد فکرتان را با واقعيات تطبيق دهيد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي در جلسه عزاداري شب گذشته که در مسجد الرسول خيابان پروين اعتصامي برگزار شد، با اشاره به اينكه، انسان نسبت به ديگر مخلوقات کاملاً متمايز است، افزود: خلقت انسان در بين مخلوقات ديگر خداوند داراي امتيازاتي است.

وي در ابتدا با اشاره به شکرگزاري به درگاه الهي به خاطر ورود به ماه محرم و درک ايام عزاداري ابا عبد الله الحسين(ع) افزود: الحمد لله دوباره با ورود به اين ماه عزيز از برکات معنوي اين ماه بهرمند خواهيم شد، از خداوند طلب مي کنم بيماراني را که علاقه مند به شرکت در مجالس عزاداري ابا عبد الله الحسين(ع) هستند ولي با موانع مختلف روبرو شده اند را هر چه زودتر شفا عنايت بفرمايد.

آيت الله مهدوي موضوع بحث خود را با مطرح کردن يک سؤال كه زندگي يک شيعه واقعي بايد به چه سبکي باشد، گفت: خلقت انسان در بين مخلوقات ديگر خداوند داراي امتيازاتي است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه اظهار کرد: انسان ظاهرش مرئي و قابل رؤيت است در حالي که باطنش غير مرئي و غير قابل رؤيت است، در صورتي که اجنه که از حيث دارا بودن عقل، نفس و اختيار مشترک هستند، جسم ندارند و قابل رؤيت نيستند، از آن سو ملائکه نيز غير قابل رؤيت هستند و نفس ندارند، از طرف ديگر حيوانات قرار دارند که عقل ندارند و کاملاً پيرو هواي نفس خود هستند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امتياز دو وجهي بودن انسان نسبت به ديگر مخلوقات هم مي‌تواند مفيد فايده واقع شود و هم مي‌تواند موجبات متضرر شدن انسان را فراهم کند، مثلاً از اين جهت که انسان مي تواند بدون اين که ديگران از ظاهرش چيزي متوجه شوند روحش را دچار تغيير و تحول کند و به خداوند نزديک شود، دو وجهي بودن انسان به نفع او است و از آن جهت که انسان به خاطر عدم تأثير باطن در ظاهر از پرداختن به باطنش بازمي ماند، اين دو وجهي بودن به ضرر انسان تمام مي شود.

نماينده ولي فقيه در هلال احمر اصفهان، ظاهر سازي برخي افراد در دين را از آفات دو وجهي بودن انسان دانست و ابراز کرد: رعايت ظاهر از دستورات دين اسلام است ولي مشکل اکثر افراد اين است که به موازات اصلاح ظاهر به اصلاح باطن خود نمي پردازند، مثل افرادي که هم بندشان کثيف است و هم لباسشان کثيف است ولي به جاي اين که بدن خود را تميز کنند، لباس تميز مي پوشند و مي گويند بدن ما از ديدگان مردم پوشيده است ولي لباسمان را همه مي بينند به خاطر همين مسأله لباسمان را تعويض مي کنيم.

استاد اخلاق حوزه علميه با توجه به روايتي از اميرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه که در آن صفات متقين را برشمرده اند، تبيين کرد: يکي از صفات متقين اين است که وقتي کسي آنها را تمجيد کرد، آنها نگران مي شوند و با خودشان مي گويند، خداوندا آن چه را از من نمي دانند ببخش و باطن من را بهتر از آن چيزي که آنها تصور دارند قرار بده، پس مواظب باشيد ظاهر شما از باطنتان پيش نيفتد.

وي گفت: بر اساس نظر قرآن و اهل بيت(ع) شيعه بايد ظاهرش از باطنش بهتر باشد وگرنه شيعه نيست، اين نقص براي يک انسان است که داراي ظاهري پسنديده باشد ولي باطنش آلوده به گناه باشد، اين نقص براي يک انسان است که ديگران او خوب بدانند ولي باطنش آن قدر که ديگران مي گويند خوب نباشد، البته اگر در راستاي چنين مقصودي گام بردارد، نقص برايش محسوب مي شود وگرنه اگر بدون اين که کاري کند ديگران او را خوب بدانند، از حيطه اختيارات او خارج است و تعريف و تمجيد ديگران نقص برايش محسوب نمي شود.   

آيت الله مهدوي مردم را در چهار دسته تقسيم بندي کرد و ابراز داشت: کساني که در ظاهر مسلمان صد در صد مسلمان هستند ولي در باطن هيچ چيز را قبول ندارند، منافق هستند، کساني که ظاهرشان بهتر از باطن شان است نمي گويم منافق هستند ولي در شرايط بد روحي به سر مي برند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: افراد ساده، افرادي هستند که در باطن و ظاهر يکسان هستند و آن چه درونشان مي گذرد را کتمان نمي‌کنند و اندک افرادي که داراي باطن بهتر نسبت به ظاهرشان هستند شيعه محسوب مي شوند، چنين افرادي آن چه خوبي در ظاهرشان ديده مي شود حتماً در باطن‌شان وجود دارد افزون بر اين که خصلتهاي خوبي در باطن‌شان هست که ديگران از آن خصلتها بي خبر هستند.

امام جمعه موقت اصفهان باطن اهل بيت(ع) را بسيار فراتر از ظاهر آنها دانست و تشريح کرد: اهل بيت عصمت و طهارت افرادي هستند که کسي قادر نيست به کُنه وجودي آنها پي ببرد، باطن اين عزيزان بسيار فراتر از ظاهر آنها است و درک باطن آنها براي کسي مقدور نيست.

نماينده ولي فقيه در هلال احمر اصفهان براي پيشرفت روح بر جسم توصيه کرد: افرادي که قصد دارند روحشان را بر جسم‌شان برتري دهند سعي کنند ايمان‌شان را با تفکر و استدلال تقويت کنند، سعي کنند با مراجعه به اساتيد اخلاق به دنبال تهذيب نفس باشند و سعي کنند ارتباطي انفرادي با خداوند برقرار کنند، يعني در جايي که کسي حضور ندارد با خداوند هم کلام شوند.

استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به آيه هشتاد و چهارم سوره اسراء که مي فرمايد «قُلْ کُلٌّ يعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِيلاً»، تشريح کرد: از اين لحاظ اصلاح باطن بر اصلاح ظاهر برتري دارد که هر عملي که از انسان سر مي زند نتيجه شاکله او است، شاکله اي که برخي افراد فکر مي کنند مربوط به جسم است در حالي که صد در صد مربوط به روح است.

وي ادامه داد: اگر شاکله فردي تخريب شود به رفتارهاي ناهنجار آلوده مي شود در حالي که فکر مي کند رفتار اشتباهش، کاملاً درست است، اين را بدانيد هيچ گاه طرز تفکر ما تغيير دهنده واقعيات نيست، ما بايد طرز تفکرمان را با واقعيات منطبق کنيم نه اين که انتظار داشته باشيم طرز تفکر ما واقعيات را تشکيل دهد.

آيت الله مهدوي با انتقاد از برگزاري کنسرتهاي موسيقي افزود: برخي از مسؤولان که سِمتي هم در کشور دارند با سوء استفاده از رسانه سعي دارند اعتقاد اشتباه خودشان را بر واقعيات غلبه دهند، دائماً به علما تهمت مي زنند و مي‌گويند شما نمي گذاريد مردم شاد باشند، ما با شادي کردن مردم مخالف نيستيم با ارتکاب افعال حرام مخالف هستيم، کجاي دين اجازه داده شده زن و مرد در کنار يکديگر سوت و کف بزنند و شادي کنند؟ مطمئناً طرز تفکر شما نمي تواند واقعيات را تغيير دهد، شما بايد خودتان را با واقعيات تطبيق دهيد./201/867/ب1

ارسال نظرات