۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۳۴۴۱
امام جمعه تسوج:

عاشورا مکتب انسان ساز است

حجت الاسلام بجانی گفت: مکتب عاشورا تنها یک حادثه عادی نیست، بلکه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتبی بود که در طول سالها انسانهای بسیاری را در خود تربیت کرد.
حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج

حجت‌الاسلام ابراهیم بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مکتب عاشورا را یک مکتب بزرگ انسان ساز دانست و اظهار داشت: این مکتب تنها یک حادثه عادی نیست، بلکه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتبی بود که در طول سالها انسانهای بسیاری را در خود تربیت کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری در همین مجالس عزای حسینی مسیر حرکت و زندگی خود را تغییر داده اند و جهت گیری خود را عوض کرده اند، ابراز داشت: مکتب کربلا یک جریان بزرگی است که انسان را تحت الشعاع خود به سمت اهداف والای انسانی و الهی سوق می دهد و شیفته می کند.

امام جمعه تسوج دوری از دنیاگرایی و مادیگری را آموزه مهم حرکت حضرت اباعبدالله(ع) خواند و تصریح کرد: نباید انسان تمام ابعاد زندگانی خود را بر محور مادیات و دنیاگرایی تنظیم کند، دنیاگرایی انسان را از مکتب حسینی و عاشورایی دور کرده و بُعد معنوی و الهی انسان را تضعیف می کند.

وی یکی از آموزه های جریان عاشورا را وفاداری دانست و خاطرنشان کرد: عزت، آزادی و آزادگی از مهمترین درسهای عاشورا است، این معارف و مفاهم عمیق و ارزشمند انسانی و الهی در جریان عاشورا است که انسانها را گاه از مسیر زندگی خود به مسیر الهی و حسینی می گرداند و جهت حرکت یک انسان را تغییر می دهد.

حجت الاسلام بجانی ادامه داد: امام سجاد(ع) عزای امام حسین(ع) را بی انتها و ابدی دانسته است، کربلا به عنوان یک مکتب انسان ساز و ظلم ستیز تا ابد جریان خواهد داشت و در طول حیات بشری انسانهای آزاده را تربیت خواهد کرد و در برابر ظلم و جور همیشه قد علم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محرم و عزاداری امام حسین(ع) برای زندگی انسان هویت و معنا می بخشد، تصریح کرد: ماه محرم یک فرصت و زمینه ای برای ترک معصیت است، در این ایام دیده می شود بسیاری معصیت را کنار می گذارند و در عزای امام حسین(ع) شرکت می کنند.

امام جمعه تسوج ابراز داشت: برکت عاشورا عزم بر ترک معصیت الهی، عزم بر کسب فضایل و عزم برای بندگی است، محرم ماه توبه است، ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی است و مرگ عزتمدارانه است، محرم نه تنها زندگی عزتمدارانه را می آموزد، مرگ با عزت را نیز به انسان می آموزد./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات