۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۵۳۶۰۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

محرم فرصت بزرگ تبلیغی دین اسلام است

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به فرصت تبلیغی ماه محرم برای ترویج و تبلیغ دین اسلامی، گفت: ماه محرم با فضای معنوی و ارتباطی خود با حضرت اباعبدالله(ع) بستری مهم و ارزشمند برای ترویج دین است، ایام محرم در حقیقت جایگاهی ویژه در فرهنگ دینی ما دارد.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، شامگاه امروز در جمع عزاداران حسینی مسجد جامع با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختناق در جامعه اسلامی هستند، اظهار داشت: هوشیاری نیاز امروز جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هوشیاری و بصیرت، ابراز داشت: همه مسلمانان باید با حفظ هوشیاری از توطئه تفرقه دشمن جلوگیری کنند و اجازه ندهند تا استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمانان با سوء استفاده و تفرقه افکنی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به فرصت تبلیغی ماه محرم برای ترویج و تبلیغ دین اسلامی، خاطرنشان کرد: ماه محرم با فضای معنوی و ارتباطی خود با حضرت اباعبدالله (ع) بستری مهم و ارزشمند برای ترویج دین است، ایام محرم در حقیقت جایگاهی ویژه در فرهنگ دینی ما دارد.

وی با بيان اينکه سوگواری ایام محرم لازم است با معرفت و شناخت مکتب حسيني همراه باشد، ابراز داشت: هيأتهاي مذهبي شأن عزاداري امام حسين(ع) را حفظ کنند و از ورود خرافات و عزاداریهای بی ریشه در سوگواری ایام محرم جلوگيري کنند و اجازه ندهند مکتب ارزشمند حسینی دچار خرافه شود.

حجت الاسلام انتظاری با تاکيد بر اينکه دنياي اسلام و جامعه اسلامي، امروز نيازمند شناخت و فهم ارزشها و مفاهيم ناب عاشورا و اهداف متعالي امام حسين(ع) و ياران باوفايش است، ادامه داد: عاشورا یک واقعه و جریان بزرگ با ارزشها و مفاهیم ارزشمندی است که هر جامعه ای را به تعالی سوق می دهد.

وی با بیان اینکه ارائه و معرفي الگوهاي درست و نمونه فرهنگ اسلامي و تبيين شيوه هاي درست عزاداري حضرت سيدالشهدا(ع) و روشنگري مردم جامعه مهم ترين برنامه ها در جهت تبيين عبرت هاي عاشورايي است، اذعان داشت: باید عبرتهای عاشورایی را تبیین و از آنها بهره گرفت.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمنان اسلام به اين نکته که امام حسين(ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبي واقف هستند و در همين راستا با تهديدات نرم و برنامه ريزي توطئه هاي شوم تلاش در منحرف کردن عزاداريها و دوري مردم از فرهنگ عاشورايي را دارند./202/854/ب1

ارسال نظرات