۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۵۳۷۱۴
استاد حوزه علمیه:

محرم فرصت ترویج مفاهیم اسلامی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه محرم بهتریت فرصت برای تبیین و تبلیغ مفاهیم دینی و پیام عاشورایی است، گفت: امروز دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ جلوه دادن جریان عاشورا هستند.
عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام  امین حاجی اف، استاد حوزه و دانشگاه در جمع طلاب جامعه المصطفی العالمیه تبریز قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) را الگوی بشریت برای مقاومت و مقابله با انحرافات و ظلم دانست و اظهار داشت: قیام عاشورا دین اسلام را برای همیشه تاریخ حیات بخشید.

وی با بیان اینکه با بصیرت و شناخت صحیح دینی نباید اجازه داد تا انحرافات در دین ایجاد شود، خاطرنشان کرد: همین جریان عاشورا برای مقابله با بدعتها و انحرافات در دین به وقوع پیوست، بنابراین باید با بصیرت دینی با شناخت درست فرهنگ دینی و سیره معصومین(ع) مانع ورود آفات به دین اسلام شویم.

این استاد حوزه علمیه بازخوانی و انتقال پیام عاشورا به نسلهای آینده و جوان را رسالت تبلیغی بزرگی دانست و ابراز داشت: امروز دشمنان اسلام به دنبال قالبهای مختلف برای انحراف دین و ارزشهای دینی هستند و تلاش دارند تا هر آنچه در دین اسلام است را دچار بدعت و انحراف کنند.

وی با بیان اینکه  واقعه عاشورا یک تاریخ، یک مکتب و یک دانشگاه است، گفت: عاشوار و مکتب حسینی منشأ پیدایش این یک تاریخ وضعی نبود، بلکه واقعه عاشورا با قلم الهی ثبت شد، این دانشگاه عظیم الهی بشریت را در مکتب خود تعلیم مبارزه با ظلم و ظالم و ایستادگی در برابر حاکمیت طاغوتی داد.

حجت الاسلام حاجی اف در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین ركن تداوم دین خواند و گفت: امام حسین(ع)  در درجه اول مسؤول اجرای این فریضه مهم اسلامى بود، ایشان برای انجام امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و برای احیای دین رسول خدا به پا خاست.

وی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را احیای دین ناب الهی عنوان و تأکید کرد: امام حسین(ع) با آگاهی از هر آنچه داشت در احیای مکتب اسلام عبور کرد و خود و فرزندان و خانواده خویش را در احیای دین و ارزشهای دینی فدا کرد و برای خداوند متعال با هر آنچه در دست داشت به میدان آمد.

این مبلغ دینی با بیان اینکه ماه محرم بهتریت فرصت برای تبیین و تبلیغ مفاهیم دینی و پیام عاشورایی است، ابراز داشت: امروز دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ جلوه دادن جریان عاشورا هستند و در این راستای تلاش زیادی می کنند، مبلغان دینی که حافظان ارزشهای اسلامی هستند و ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج دین و پیامهای عاشورایی است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات