۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۷۸۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد؛

برپایی خیمه‌های معرفت در شش امامزاده شاخص استان همزمان با ایام محرم و صفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در شش امامزاده شاخص استان در ایام محرم و صفر، گفت: در این خیمه‌ها، غرفه مشاوره خانواده، گفتمان دینی، پاسخ به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان برای انتقال پیام عاشورا، حجاب و عفاف، غرفه همه واقف باشیم و حجاب و عفاف دایر خواهد شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه اول ماه محرم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان، گفت: راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای دوخت لباس مشهور به لباس حضرت علی اصغر(ع) برای ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی یکی از اقداماتی است که از 23 شهریور ماه در امامزاده حسین(ع) قزوین انجام شده است.

حجت الاسلام عادل افزود: قرارگاه حضرت سیدالشهداء در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای هماهنگی برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی و همچنین در ادارات از تاریخ 3 مهر ماه تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در صبح اولین جمعه ماه محرم در 25 امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش «احلی من العسل» در استان

این استاد حوزوی اضافه کرد: برگزاری همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان و جوانان در تجلی همدردی با حضرت قاسم(ع) یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با همکاری بسیج و آموزش و پرورش و برخی دیگر از نهادها در پنج نقطه استان از جمله امامزاده حسین(ع) قزوین در تاریخ 17 مهر ماه اجرا خواهد شد.

برگزاری همایش رهروران زینبی در استان

وی افزود: با توجه به نقش زن در روز عاشورا، «همایش رهروران زینبی» 12 محرم همزمان با 23 مهرماه با حضور بانوان در شش امامزاده استان برگزار خواهد شد.

برپایی خیمه‌های معرفت در 6 امامزاده شاخص استان در ایام محرم و صفر

وی در ادامه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در شش امامزاده شاخص استان در ایام محرم و صفر در قالب طرح بصیرت عاشورایی، اظهار کرد: در این خیمه‌ها، غرفه مشاوره خانواده، گفتمان دینی، پاسخ به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان برای انتقال پیام عاشورا، حجاب و عفاف، غرفه همه واقف باشیم و حجاب و عفاف دایر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان برای ایام ماه محرم ابراز کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در طول دو ماه محرم تا صفر در امامزادگان سطح استان اجرا می‌شود و شامل برنامه‌های متنوع فراوانی است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشترین موقوفات با نیت تعزیه خوانی، روضه خوانی و عزاداری سیدالشهدا(ع) وقف شده‌اند، از این رو در راستای اجرای دقیق نیات واقفان احصاء شده‌اند./853/302/ب2

ارسال نظرات