۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۳۷۹۱
مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت:

نهضت حسینی سراسر در س های عبرت آموز و جلوه های اخلاقی است

مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت گفت: ایثار، شهادت، فداکاری، جانبازی، صبوری، بردباری، تحمل مصائب و شجاعت و شهامت از جلوه های اخلاقی و انسانی واقعه بزرگ کربلا و عاشورا است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد محمدیان، مشاور استاندار در امور روحانیت اظهار داشت: درس های عبرت آموز عاشورا تن به ذلت ندادن، در برابر ظلم ایستادگی کردن، امر به معروف و نهی از منکر، آزاد مرد زیستن و مردن، شهادت در راه خدا و پاسداری از دین اسلام و امامت است.

وی، ایثار، شهادت، فداکاری، جانبازی، صبوری، بردباری، تحمل مصائب و شجاعت و شهامت را از جلوه های اخلاقی و انسانی واقعه بزرگ کربلا و عاشورا برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدیان به تاثیرگذاری حضور والدین به همراه کودکان و نوجوانان در آئین های ویژه عزاداری اشاره کرد و گفت: کسی که پای منبر امام حسین(ع) بنشیند و به اهل بیت تمسک جوید همواره از لطف و کرم این خاندان بهره مند خواهد بود.

وی افزود: اسلام به واسطه آیین های عزاداری محرم حفظ شده و این گفته بسیاری از علمای دین من جمله امام خمینی (ره) است که به آئین های عزداری این ماه توجه ویژه ای داشته اند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: امیدواریم که همه به آن معرفت واقعی و درک درست پیام عاشورا دست پیدا کنیم و آن را در زندگی سرمشق و الگوی خود قرار دهیم.

گفتنی است، همه شب آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در مساجد، تکایا و حسینه های استان ایلام به حضور گسترده علاقه مندان اهل بیت (س) برگزار می شود./102/879/ب1

ارسال نظرات