۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۹۵۰
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین مطرح کرد؛

ورود فرهنگ غربی و عدم خدمت رسانی موانع تحقق تحول در جامعه اسلامی

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین موانع تحقق تحول را ورود فرهنگهای غربی و بیگانه در کشورهای اسلامی دانست و گفت: خدمت رسانی در جامعه کمرنگ شده و افراد بیشتر به فکر رفاه و نجات خودشان هستند، ممکن است بهترین برنامه‌ها وجود داشته باشد اما تعداد افراد دلسوز و مجری در جامعه کم است.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به ملزومات ایجاد تشکیل مرکز مطالعات راهبردی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری زمان شناس و بر تمام امور جامعه احاطه‌ کامل دارند، سبک زندگی‌ها تغییر کرده و موضوعات بسیار گسترده‌ای در مقابل بشریت قرار دارد.

وی در ادامه افزود: شبهات و تحولات بسیاری در زمینه خداشناسی، امام زمان(عج)، معاشرت با دیگران، حکومت داری، مباحث سیاسی، اقتصادی، ارتباط با کشورهای دیگر و دفاع از مستضعفان به وجود آمده که روحانیت وظیفه هدایتگری جامعه را بر عهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه باید مرکزی برای ارائه راهبردها و راهکارها ایجاد شود ابراز کرد: در مرکز راهبردی باید آموزهای دینی مورد بررسی قرار گیرد، آیات قرآن کریم که متعلق به تمام زمانها است برای تمام سنین به روز درآورده شود، برخی آیات طبق فرهنگ صدر اسلام بیان شده که باید برای نسل امروز تحلیل و تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: راهبردها و راهکارها باید در مراکز راهبردی مورد مطالعه و به دولتمردان ارائه شود تا آنها در جامعه اجرا کنند.

این کارشناس حوزوی موانع تحقق تحول را ورود فرهنگهای غربی و بیگانه در کشورهای اسلامی دانست و اظهار کرد: خدمت رسانی در جامعه کمرنگ شده و افراد بیشتر به فکر رفاه و نجات خودشان هستند، بودجه کافی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار نمی‌گیرد البته همه چیز وابسته به بودجه نیست و انسانها باید با تدابیر خودشان برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: ممکن است بهترین برنامه‌ها وجود داشته باشد اما تعداد افراد دلسوز و مجری در جامعه کم است.

وی در ادامه بیان کرد: آیت الله اعرافی با سیاستهای جهان آشنایی دارند و برنامه ریزی را شروع کرده‌اند و سازماندهی‌هایی انجام شده، چند نیروی جدید را جایگزین و از نیروهایی که در مدیریتها کار می‌کردند به عنوان مشاور استفاده می‌کنند و فکر و برنامه جدید ارائه می‌دهند که منشأ تحولات خوبی برای حوزه است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین مرکز مطالعات راهبردی را برای به روز کردن محصولات حوزه لازم دانست و عنوان کرد: در مراکز مطالعات راهبردی چشم انداز نخستین موضوعی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد که در 20 سال آینده چه نیرویی را تربیت و چه تخصصهایی را می‌توانیم ایجاد کنیم و تعداد متخصصان و مبلغان مشخص و حرکت جهادی انجام می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه عملکرد خوبی داشته است، ابراز کرد: دفاع از نظام اسلامی به وسیله نماینده ولی فقیه و امامان جماعت صورت می‌گیرد و مراجع تقلید در تشویق مقلدین مؤثر هستند.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: نقطه وحدت در جامعه روحانیت هستند، روحانیت از آغاز انقلاب تا به امروز نقش بی بدیلی در نظام اسلامی داشته‌اند، در بین شهدای جنگ تحمیلی روحانیت بیشترین آمار را داشته و امروز هم وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند./955/302/ب2

ارسال نظرات