۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۰۶۱
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز:

احیای امت پیامبر هدف امام حسین در عاشورا بود

حجت الاسلام همزبان با بیان اینکه یکی از اهداف قیام عاشورا اصلاح امت نبی مکرم اسلام بود که امام حسین (ع) به آن اشاره می کند، گفت: این نشان از آن دارد که در مسیر اسلام انحرافی به وجود آمده است.
کتاب پیام‌های عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز امروز در جمع هیأت جهادگران دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تاریخ عبرتها و آموزه هایی را برای انسان دارد، اظهار داشت: عبرت از تاریخ به ویژه جریان عاشورا باید مورد توجه ملت مسلمان باشد.

وی با اشاره به علل وقوع جریان عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش، ابراز داشت: امام حسین (ع) زمانی که می خواهند با یزید بیعت کند می فرماید مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد، اگر شخصی چون یزید بر سر حکومت آید دیگر اثری از اسلام نخواهد ماند و باید با اسلام و ارزشهای دینی خداحافظی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از اهداف قیام عاشورا اصلاح امت نبی مکرم اسلام بود که امام حسین (ع) به آن اشاره می کند، ابراز داشت: این نشان از آن دارد که در مسیر اسلام انحرافی به وجود آمده است که حضرت سید الشهدا قیام کردند و در این راه از هر آنچه داشتند دریغ نکردند.

وی امر به معروف و نهی‌از منکر را یکی از اهداف امام حسین(ع) در جریان کربلا دانست و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر راهی برای احیای دین و فرایض اسلامی و راهی برای نجات جامعه اسلامی از فرو رفتن در غفلتها  و انحرافاتی بود که با آمدن یزید بر سر خلافت دو چندان و علنی می شد.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) وی با بیان اینکه عاشورا را افتراق شیعیان، حرام خواری و تبعیت از نفس به وجود آورد، ابراز داشت: نبر با هوای نفس در حقیقت جهاد با نفس است، چه بسیار که جامعه بشری از نفسانیت، تبعیت از خواسته های نامشروع نفس و مقابله با حق و حقانیت دچار ضربه شده است.

وی داعش را نمونه کسانی که با حرام خواری و تبعیت از نفس در مسیر حق اسلام ایستاده اند دانست و ابراز داشت: حضرت اباعبدالله در روز عاشورا فرمودند که شکمهایتان از حرام پر شده است از این رو حرف حق در شما اثر نخواهد داشت، حرام خواری در ادبیات قرآنی به خوردن آتش تعبیر شده است.

حجت الاسلام همزبان عدم اتحاد و انسجام در شیعیان از دیگر علل تحقق جریان عاشورا عنوان و تصریح کرد: اگر شیعیان به موقع و بجا اقدام می کردند دیگر کار به عاشورا نمی‌کشید، اگر امروز با حقوقهای نجومی که نتیجه تبعیت از هوای نفس و نمود بارز حرام خواری است مقابله نشود جامعه اسلامی دچار انحطاط خواهد شد.

وی جنایات یزید در دروران حکومتش را به جهت عدم اتحاد در میان شیعیان دانست و افزود: اگر شیعیان اتحاد داشتند یزید دو جنایت بزرگ دوران حکومت خود را نمی توانست مرتکب شود./202/854/ب1

ارسال نظرات