۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۴۲۳۲
مدیر مدرسه علمیه امام مهدی کرمان:

تفکر و منش امام حسین با استعمار و استکبار سازش ندارد

حجت الاسلام افاضاتی گفت: با آنکه تنها 130 میلیون فارسی زبان در دنیا وجود دارد اما بیش از 180 شبکه برای گمراهی آنان طراحی شده است در حالی که کشور چین با یک و نیم میلیارد جمعیت شبکه ای برای آنان طراحی نشده زیرا دشمن از اعتقادات ما هراس دارد و نمی خواهد باور عاشورایی داشته باشیم چرا که تفکر و منش امام حسین (ع) با استعمار و استکبار سازش ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) کرمان جمعه شب در جمع عزاداران سید الشهدا در حسینیه شهید کیانی کرمان در رابطه با دغدغه ها و نگرانی های امام معصوم (ع) اظهار داشت: از آنجا که امام معصوم (ع) به عنوان پدر مطرح است و نسبت به یارانشان که به منزله فرزندان ایشان هستند نگرانی و دغدغه دارند از این رو با احادیث و رهنمودها و دعایشان ما را همراهی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی های امام نسبت به ما در رابطه با کثرت مال است چرا که حب دنیا را درپی دارد و موجب بیرون شدن یاد خدا و آخرت از دلها می شود چنانچه فرمودند: دارایی زیاد موجب حسادت ورزیدن شما نسبت به یکدیگر می شود.

حجت الاسلام افاضاتی عنوان داشت: آنچه موجب نگرانی امام است صرف کثرت مال نیست بلکه حبی است که به واسطه آن کثرت در دلها جای می گیرد چرا که اگر تنها کثرت مال موجب گمراهی بود ما توصیه به حفظ مال نمی شدیم در حالی که در احادیث در این باره سخن گفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) کرمان با اشاره به مباحث بیان شده در سوره همزه ابراز داشت: در این سوره اشاره دارد بر کسانی که عیب گویی می کنند و ریشه آن را در تعدد مال بیان می کند و میگوید اینان به حدی در این جریان پیش میروند که  فکر می کنند مالشان آنان را حفظ می کند.

وی در بیان ارزش اهمیت این بحث افزود: شاید برخی تصور کنند چون مال ندارند پس لزومی به شندین تذکرات در این زمینه نیست در حالی که این بیانات برای واکسینه شدن ما در برابر آینده است پس همه ما باید این مسائل را بدانیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در نهج البلاغه می خوانیم که "ان الدنیا و الاخرة عدوان و..." دنیا و آخرت دشمن هم هستند و مسیرشان فرق دارد پس هر کس به دنیا رو کند از آخرت دور می شود از این رو دقت کنیم که حب دنیا ما را از مجالس امام حسین (ع) دور نکند.

حجت الاسلام افاضاتی تاکید کرد: باید دنیا را به عنوان ابزار و وسیله بدانیم تا جلوه هایش موجب دلبستگی و علقه به آن نشود زیرا بسیار خطرناک است از این رو بدانیم که عمر سعد و شمر را نباید دست کم گرفت اما همین افراد به واسطه  حب به دنیا؛ آخرتشان را بر باد دادند.

وی بیان کرد: در روایات می خوانیم که حب دنیا و آخرت در یک دل جمع نمی شود چنانچه شب و روز با هم جمع نمی گردد همچنین در معراج السعادة حب دنیا منشأ همه بدی ها و امراض خوانده شده است  از این رو حب دنیا را به دل راه ندهید تا حب سید الشهدا از دلتان بیرون نشود چرا که آخرین امید ما توسل به امام حسین (ع) است.

این استاد حوزه افزود: شخصی یهودی از امیرمومنان (ع) سوال کرد چرا می گوییم درهم و دینار؟ حضرت فرمودند: زیرا درهم خانه غم و دینار خانه آتش است پس حب این دو مشکلات فراوان ایجاد می کند و انسان را به آتش می اندازد چنانچه شیطان با آمدن درهم و دینار بسیار خوشحال شد و گفت: انسانها اگر تو را دوست داشته باشند مشکلی در منحرف کردنشان نخواهم داشت و دیگر نیازی به بت نخواهد بود.

حجت الاسلام افاضاتی اشاره کرد: اهل دنیا مانند کرم ابریشمی است که دور خودش پیله می تند تا جایی که خودش در آن خفه می شود از این رو هر چه بیشتر از دنیا بهره بگیرید تشنه تر خواهید شد پس دقت کنیم تا زیرساخت هایمان را محکم کنیم در غیر این صورت حتی اگر در مجلس سید الشهداء اشک فراوانی بریزیم با خارج شدن از آنجا به روال قبل برمیگردیم و این بی فایده است.

وی اشاره کرد: عواملی که موجب دوری از معصومین می شود هوای نفس، آرزو، کثرت مال و شهوات است از این رو برای در رکاب بودن امام باید اینها را از خود دور کنیم در غیر این صورت روی رستگاری را نخواهیم دید.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) کرمان در پایان با اشاره به حیله دشمن نسبت به جوانان گفت: با آنکه تنها 130 میلیون فارسی زبان در دنیا وجود دارد اما بیش از 180 شبکه برای گمراهی آنان طراحی شده است در حالی که کشور چین با یک ونیم میلیارد جمعیت شبکه ای برای آنان طراحی نشده زیرا دشمن از اعتقادات ما هراس دارد و نمی خواهد باور عاشورایی داشته باشیم چرا که تفکر و منش  امام حسین (ع) با استعمار و استکبار سازش ندارد./202/9703/ب1

ارسال نظرات