۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۴۴۰۷
آیت الله دری نجف آبادی:

رفتارهای خرافی در ماه محرم جایگاهی ندارد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه رفتارهای خرافی در ماه محرم جایگاهی ندارد، گفت: امروز در ایران اسلامی روحانیان باید با برنامه ریزی های پسندیده خود؛ در مسیر تحقق، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز شنبه 17مهر ماه در نشست با کارکنان اداره پست استان مرکزی در اراک بیان کرد: رفتارهای خرافی در ماه محرم جایگاهی ندارد و حفظ حرمت در این ماه بزرگ از جایگاه بالایی برخوردار است.

ضرورت تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) توسط روحانیان

آیت الله دری نجف آبادی امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روحانیان باید با برنامه ریزی های پسندیده خود، در مسیر تحقق، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه هدف از مراسمات و عزاداری های ماه محرم، انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی است، تصریح کرد: نباید در این مراسم های عزاداری سالار شهیدان به مسائل حاشیه ای که سبب فاصله گرفتن از معنویات می شود، پرداخت.

مقابله در برابر نقشه های شوم بدخواهان

امام جمعه اراک با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی گفت: امروز شاهدیم دشمن به دنبال روزنه ای برای نفود به مقدسات است و در این راستا جوانان را نشانه گرفته است و از هیچ نقشه ای در مسیر اقدامات شوم خود دریغ نمی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: روحانیان، مبلغان و سخنرانان دینی باید در مراسم سوگواری ماه محرم باید جوانان را بیدار کنند و در مقابل نقشه های شوم بدخواهان با عمل و سخنرانی های خود ایستادگی و توطئه های آنان را خنثی نمایند.

ترویج فرهنگ ناب عاشورا وظیفه مهم مبلغان دینی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ترویج فرهنگ ناب عاشورا از وظایف مهم و اصلی روحانیان و مبلغان دینی دانست و خاطر نشان کرد: حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اهداف زیبای امام حسین، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سبب احیای نماز اول وقت و  تحقق امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و امروز در جامعه اسلامی وظیفه همگان است که در مسیر این اهداف پسندیده نقش آفرینی کنند.

به گزارش رسا، در این نشست محمد علی چراغی مدیرکل پست استان مرکزی نیز گزارشی از عملکرد این نهاد را ارایه کرد.

یادآور می شود، 17مهرماه به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده است./842/202/ب3

ارسال نظرات