۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۴۱۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

توصیه‌‌های امام حسین در نامه‌‌های روز ششم محرم

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در هفتمین شب از ایام سوگواری سالار شهیدان به بیان توصیه های امام حسین(ع) در نامه های ارسالی ایشان در روز ششم محرم پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در هفتمین شب از ایام سوگواری دهه نخست محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به ایراد سخن پرداخت.

این مراسم با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و سید مهدی صادقی استاندار قم همراه بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که ابا عبدالله الحسین(ع) در روز ششم محرم نامه های مختلفی به مردم و حکام زمان نوشته بودند، اظهار داشت: یکی از نامه های امام حسین(ع) که به مردم کوفه نوشته بودند، با سوگند به جان خودشان ویژگی های امام یک امت را تبیین کردند.

وی درباره بخشی از محتوای این نامه اظهار داشت: امام حسین(ع) در بخشی از این نامه نوشته بودند که امام نیست مگر کسی که به کتاب خدا عمل و به قسط و عدل حکم کند، از دین حق پیروی کرده و خودش را فقط در مسیر خدای متعال قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: سالار شهیدان(ع) نامه دیگری به قوم بنی هاشم ارسال کرده بودند که فقط نیم سطر بود و مرقوم فرموده بودند که «دنیا مثل این که نبوده است»؛ همین چند کلمه حاوی معنای بسیار مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دنیا نبود هیچ خطایی رخ نمی داد و در احادیث و روایات هم آمده است که حب دنیا باعث بروز خطا می شود؛ اگر انسان بتواند از سر سفره دنیا بلند شود، انسانی الهی و فداکار می شود و جهت حرکت او در زندگی هم تغییر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: در واقع دنیا در مقابل امام حسین(ع) هیچ بود و ایشان برای استشهاد به کربلا آمده بودند؛ در آن زمان هیچ چیز اسلام را حفظ نمی کرد، مگر این که خون امام حسین(ع) کنار این شجره پژمرده شده بریزد و به آن طراوت بخشد.

وی در پایان تأکید کرد: این نامه ها برای هدایت انسان بسیار اثر گذار است و ما باید بهره برداری خوبی از این واقعه عاشورا و نامه هایی که حضرت مرقوم فرموده اند، داشته باشیم./840/پ202/ی

ارسال نظرات