۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۴۶۲۸
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

فساد اداری و آسیبهای اجتماعی در کشور نتیجه کم‌توجهی به امر به معروف است

فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: اگر امروز کشور ما گرفتار مشکلات اجتماعی، فساد اداری، افزایش شمار زندانیان، بیشتر شدن طلاق، سرقت، جنایت و خیانت است به این دلیل است که آن‌گونه که باید و شاید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نپرداخته‌ایم.
سردار مرتضوی - همایش شوراهای امر به معروف خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تأکید بر ترویج بیش از پیش این فریضه الهی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: افزایش آسیبها و معضلات اجتماعی در جامعه ما نتیجه توجه کافی نکردن به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه این فریضه ضرورت اجتناب‌ناپذیری در جامعه است اما متأسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود، اضافه کرد: بقا و تداوم انقلاب اسلامی و صیانت از این نظام نیازمند اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است؛ ازاین‌رو بایستی برای عملیاتی شدن این فریضه مهم در جامعه تلاش کنیم.

سردار مرتضوی که دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی است، تأکید کرد که کاهش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی و فساد اداری در کشور ما درگرو اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته وی اگر امروز کشور ما گرفتار مشکلات اجتماعی، فساد اداری، افزایش شمار زندانیان، بیشتر شدن طلاق، سرقت، جنایت و خیانت است به این دلیل است که آن‌گونه که باید و شاید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نپرداخته‌ایم.

سردار مرتضوی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، آسیبهای اجتماعی مهار و کنترل شده و بخشی از مشکلات و گرفتاریهای ما خود به خود مرتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما تاکنون چند مرحله را گذرانده است، خاطرنشان کرد: اکنون انقلاب و نظام اسلامی ما در مرحله سوم تعالی‌بخشی به خود است تا با عبور از این مرحله به تشکیل دولت اسلامی رسیده و پس از آن جامعه اسلامی متعالی را فراهم کنیم.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم باید همه همت مضاعفی داشته و مشارکت خود را افزایش دهند، اضافه کرد: در این میان یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای تحقق جامعه اسلامی متعالی نهادینه‌سازی و عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی گذشته اما اکنون متوقف بوده و مرحله تشکیل دولت اسلامی طولانی شده است؛ ازاین‌رو باید سریع‌تر اقدام کرده و برای نیل به هدف مهم تشکیل دولت و جامعه اسلامی متعالی گامهای پرشتابی برداریم.

سردار مرتضوی اظهار کرد: اگرچه قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور تصویب شده و در سالهای اخیر هم گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده است؛ اما هنوز لازم است در چهارچوب این قانون اقدامات عملی جدی‌تری صورت گیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات