۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۵۴۷۳۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جسارت‌کنندگان به حریم ولایت محکوم به محو و نابودی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هر کس بخواهد کوچک‌ترین جسارتی به حریم ولایت کند با مشتهای گره‌کرده و اراده آهنین ملت ایران رو به رو شده و از صحنه روزگار محو می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم گرامیداشت نوزدهم مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت نوزدهم مهر، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 91، اظهار کرد: اکنون حضور و دفاع در دو جایگاه مدافعان حریم و حرم ارزش فراوانی دارد.

وی افزود: امروز مدافعان حرم در خارج از مرزها و مدافعان حریم ولایت در داخل کشور نقش مهمی در تقویت بیش از پیش نظام اسلامی داشته و اثرگذاری آنها کاملاً مشهود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دفاع از حریم ولایت در واقع دفاع از حریم ارزشها و آرمانهای اسلامی و ترویج معروفات و مبارزه با منکرات است، اضافه کرد: بر این اساس امروز با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی بار دیگر با ولایت تجدید پیمان کرده و بر دفاع از حریم ارزشها تأکید می‌کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هر کس بخواهد به حریم ولایت جسارت کند با مشتهای گره‌کرده و اراده آهنین ملت ایران رو به رو شده و از صحنه روزگار محور می‌شود.

وی ادامه داد: گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی به این منظور انجام می‌شود که آیندگان بدانند ملت ایران زیر پرچم ولایت محکم و ثابت‌قدم بوده و برای دفاع از حریم آن تا پای جان مقاومت کرده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نوزدهم مهر‌ماه روز بزرگ تاریخ خراسان شمالی است، اضافه کرد: این روز نقطه عطفی در توسعه مادی و معنوی استان است؛ زیرا در این روز مردم و استان خراسان شمالی جان تازه‌ای یافته و غیرت دینی و نشاط آنها چند برابر شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت چهار سال از آن سفر تاریخی، هنوز حلاوت و شیرینی آن برای مردم باقی بوده و امروز با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز این سفر به همه ثابت کردند که فرزندان غدیر بوده و برای دفاع از حریم و حرم محکم و استوار ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: اکنون دشمنان اسلام و دنیای استکبار برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام و کاستن از سرعت انقلاب اسلامی ما بسیج شده‌اند اما به کوری چشم آنها امروز انقلاب ما مرزها را درنوردیده و به سراسر دنیا صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه صدور پیام انقلاب اسلامی سبب شور و نشاط در نقاط مختلف دنیا شده است، اضافه کرد: به برکت نعمت ولایت و حضور مردم امروز ایران اسلامی به کشوری مهم و مقتدر در دنیا تبدیل شده و یاوه‌گویی سران برخی کشورها در مورد ایران هیچ تأثیری بر این جایگاه ندارد؛ زیرا هنوز برخی از سران دنیای استکبار عظمت انقلاب و نظام اسلامی را درک و هضم نکرده‌اند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91، افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه‌ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است و شماری از آنها هم مراحل پایانی ساخت و اجرا را طی می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات