۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۸۸۸
کارشناس مسائل دینی:

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه عملی شود

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه عملی شود، گفت: بهترین معروف ها، نماز بوده که انسان ها باید همدیگر را به نماز دعوت کنند تا فریضه واجب امر به معروف در جامعه گسترش پیدا کند.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی حسینی کارشناس مسائل دینی شب گذشته در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: احسان به پدر و مادر باید اولویت اول فرزندان باشد تا زندگی آن ها عاقبت به خیر شود.

وی افزود: در قرآن و روایات در مورد احترام گذاشتن به پدر و مادر زیاد اهمیت داده شده است و بچه ها باید تا زمانی که پدر و مادر آن ها زنده هستند، قدر آن ها را بدانند.

حجت الاسلام حسینی با توجه به این که جایگاه مادر به سبب کارهایی همچون وضع حمل و شیردادن از جایگاه پدر بالا است، بیان داشت: متأسفانه یکی از بحث هایی که در کشور ایران کمرنگ شده است، احترام نگذاشتن به والدین بوده که همه بچه ها بدانند که اگر آخرت خوبی را می خواهند باید به پدر و مادر خود احترام بگذارند.

وی ابراز داشت: یکی از گناهان بزرگ در جامعه این است که انسان برای خدا شریک قائل شود و همه جهان بدانند که اگر فردی برای خدا شریک قائل شود، دچار گناه بزرگی شده است که قابل بخشش نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که به شیعه بودن خود افتخار کنیم، بیان داشت: کسانی که در زندگی خود اهل بیت(ع) را کنار می زنند، زندگی خوبی دیگر نخواند داشت زیرا اهل بیت(ع) هستند که زندگی انسان ها را می سازند.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارهای مردم در هر گوشه ای از جهان را خدا می بیند و خدا به همه کارهای انسان ها آگاه است.

کارشناس مسائل دین با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه عملی شود، ادامه داد: بهترین معروف ها، نماز بوده که انسان ها باید همدیگر را به نماز دعوت کنند تا فریضه واجب امر به معروف در جامعه گسترش پیدا کند.

وی بیان داشت: مردم ایران درجهان شناخته شده اند و باید با انجام دادن واجبات الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان باشند و سعی کنند با انجام دادن اسلام واقعی به جهانیان بگویند چهره زیبای اسلام را باید در ایران ببینید.

وی در پایان گفت: لازمه امر به معروف و نهی از منکر صبر است و اگر مردم می خواهند این فریضه را در جامعه گسترش دهند باید برای این کار صبر داشته باشند تا کم کم این فریضه به وقوع بپیوندد./9707/پ202/ب2

ارسال نظرات