۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۱۰۱
استاد حوزه علمیه:

کربلا ضامن بقای ارزش های اخلاقی و معنوی در جامعه است

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: یزید امروز آمریکا و ایادی او در منطقه هستند؛ داعش و آل سعود نیز ابن زیادها و عمر بن سعدهای این شیطان بزرگ هستند؛ بنابراین بر مومنان حسینی لازم است که حیله آنان را بشناسند و نسبت به دشمن بصیر باشند.
کربلا در شب عاشورا

حجت الاسلام بهنام محمدی محی آبادی، استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به آثار و برکات عزاداری، گفت: مهم ترین ثمره دستجات عزاداری ایجاد اتحاد و همبستگی بین مردم و اقشار مختلف مردم است.

این کارشناس مسایل مذهبی افزود: در پناه مراسمات مذهبی و حسینی طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی وحدت و همدلی پیدا می کنند و برای سالار شهیدان خیمه عزا برپا می کنند.

وی این اتحاد و همدلی را مصداق آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله» دانست و اظهار داشت: این همبستگی و اتحاد مفاد همان آیه شریفه قرآن است که مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند.

حجت الاسلام محمدی به دیگر ثمرات عزاداری بر سید الشهدا علیه السلام اشاره کرد و افزود: حفظ و احیای ارزش های اخلاقی معنوی مانند ایثار، دفاع از مظلوم، شهادت طلبی و ظلم ستیزی دیگر ثمره ذکر تاریخ کربلا و مصائب سید الشهدا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: با نهضت حسینی دین پویا و زنده می ماند و به نسلهای بعدی منتقل می شود.

این کارشناس مسایل مذهبی کلام حضرت امام مبنی بر اینکه «همین محرم و صفر است که اسلام را حفظ کرده است»، را در همین راستا دانست و تاکید کرد: عزاداری بر سید الشهدا علیه السلام ضامن حیات اسلام در 1400 تاریخ اسلامی است.

وی کم شدن آمار جرم و جنایت را دیگر فایده مراسمات مذهبی دانست و اظهار داشت: آمارها حاکی از آن است که در ایام محرم و صفر آمار جرم و جنایت در جامعه کاهش پیدا می کند و اینها همه از برکات گریه بر سالار شهیدان است.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: این ادب و احترام ها باید پس از ماه محرم باقی بماند و ما باید پس از این ایام نیز این حالات روحی و معنوی را در خود حفظ کنیم.

این کارشناس مسایل مذهبی ظلم ستیزی، شهادت طلبی و مقاومت را رمز ماندگاری نهضت حسینی دانست و گفت: تجلی اوج این ارزشهای معنوی و انسانی در کربلا ضامن بقای نهضت حسینی و شروع جریانهای حق طلب در راستای قیام سیدالشهدا در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: در عصر حاضر مقاومت فرزندان روح الله در عرصه های جبهه و جنگ و شهادت طلبی مدافعان حرم در جبهه های سوریه از مصادیق همین جریان ها می باشند که در واقع مشق دوباره کربلا و عاشورا در عصر حاضر هستند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در لوای همین منبرها و عزاداری ها است که با مسایل اهل البیت مانند ولایت و امامت تجدید پیمان دوباره می شود و مردم با امر ائمه معصومین علیهم السلام آشنا می شوند.

وی شناخت جبهه حق از باطل را دیگر فایده های این عزاداری ها دانست و تشریح کرد: در منبرها و خطابه ها مردم با یزیدهای زمان آشنا شوند تا بتوانند در میدان جان نثاری اهل بیت، دوست را از دشمن تشخیص دهند و به بصیرت و بینش دست‌ یابند.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: یزید امروز آمریکا و ایادی او در منطقه هستند؛ داعش و آل سعود نیز ابن زیادها و عمر بن سعد های این شیطان بزرگ هستند؛ بنابراین بر مومنان حسینی لازم است که حیله آنان را بشناسند و نسبت به دشمن بصیر باشند./302/9701/ب1

ارسال نظرات