۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۵۵۱۳۱
آیت الله علما:

قلب سلیم نجات بخش و فریادرس انسان در روز قیامت است

آیت الله علما با اشاره به اینکه قلب سلیم همان روح سالم و مطهر انسان است، گفت: قلب سلیم نجات بخش و فریادرس انسان در روز قیامت است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در سلسله جلسات اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان، ابراز داشت: قلب سلیم مهمترین چیزی است که انسان دارد و در روز قیامت فریادرس انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با استناد به آیات قرآن، تصریح کرد: در روز قیامت که مال و فرزند نجات بخش انسان نیست مگر قلب سلیم که همان روح سالم انسان است که سبب سعادت و عاقبت بخیری خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: قلب سلیم همان روح پاک و سالم بوده که در کالبد جسم قرار می گیرد و جسم در تسلط او قرار می گیرد و هر کاری که خواست روح باشد انجام می دهد، از این رو روح و نفس انسان باید پاک و طاهر باشد تا در روز قیامت نجات بخش شود زیرا در قیامت حساب و کتاب بر روح انسان صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: قلب سالم، آن قلب و دلی است که مطیع پروردگار باشد و راه خدا را انتخاب کرده و وظایف الهی را انجام دهد، از این رو امام صادق(ع) در مورد قلب سلیم فرمود هر کسی نیت های صادقانه ای دارد که قلب سالمی داشته باشد، نیت ما همواره در مقابل عمل ما قرار می گیرد و روز قیامت انسان ها بر اساس نیات خود محشور می شوند.

آیت الله علما با بیان اینکه باید همواره نیت پاک داشته باشیم، اظهار داشت: صفات بد و رذیله را از خود دور کرده و نیت های سالم را برگزینیم تا قلب سالم داشته باشیم، خدای متعال نسبت به این روح و قلب که سالم بوده خیرخواه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: افرادی که نیت پاک دارند اگر چه از حیث مادی قادر به کمک رسانی به دیگران نباشند اما با دعای خیر می توانند برای مردم طلب رحمت و مغفرت کنند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: : هر بنده ای در حق برادر یا خواهر مؤمن دینی اش دعا کند خداوند مَلَکی را مأمور می کند تا هر دعایی را که در حق دیگران کرده در حق او نیز بکند و قطعأ دعای آن مَلَک در حق انسان پذیرفته و مورد قبول است./857/202/ب2

ارسال نظرات