۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۲۵۰
کارشناس مسائل مذهبی:

ایمان به دشمنی دشمنان نخستین قدم مبارزه در جنگ نرم است

حجت الاسلام آل داوود باور به وجود دشمنی دشمنان را قدم اول مبارزه در جنگ نرم دانست و گفت: باید بصیرت داشته باشیم و دوست و دشمنمان را بشناسیم، یکی از راه های مبارزه فرهنگی خودداری از خرید اجناس خارجی و ‏وابسته به دشمن است.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، کارشناس مسائل مذهبی، پنجشنبه شب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: لقمان حکیم به فرزندش گفت «امر به معروف و نهی از منکر کن و از آنچه به تو در این راه می رسد صبر کن، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود بَدان بر خوبان حاکم می شوند».

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: یکی از مهم ترین پیامهای قیام امام حسین(ع) در کربلا توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت سیدالشهدا(ع) به خاطر همین فریضه مهم خروج کردند، فریضه ای که در جامعه امروز ما متأسفانه واجب فراموش شده است.

وی افزود: یکی دیگر از پیامهای عاشورا مسأله ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار است، در حال حاضر ما با جنگی رو به رو هستیم که جنگ نرم یا همان تهاجم فرهنگی است که یک جنگ تمام عیار و جدی است و وظیفه همه ما مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن است.

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: نخستین قدم در مبارزه این است که ما باور کنیم که دشمن داریم و دشمن به ما حمله کرده است و این دشمن برای نابود کرن ما سر از پا نمی شناسد، عده ای بر این باور هستند که ما دشمنی نداریم و این توهمی بیش نیست، در حالی که دشمنی آمریکا و اسرائیل با ما بر همگان ثابت شده است.

کارشناس مذهبی ابراز داشت: برای مبارزه فرهنگی باید از خانواده های خودمان شروع کنیم، باید بصیرت داشته باشیم و دوست و دشمنمان را بشناسیم، یکی از راه های مبارزه فرهنگی خودداری از خرید اجناس خارجی و  وابسته به دشمن است، تقویت اقتصاد کشورهای خارجی و  بیگانه جایز نیست.

وی در ادامه گفت: «نورالله نجفی» در دوران مشروطه نهضتی را ایجاد کرده بود که از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند و خیلی به این امر تأکید داشت، تا زمانی که ما در داخل کشور کالاهایی تولید می کنیم که مشابه خارجی آن هم وجود دارد نباید نوع خارجی آن مصرف گردد.

حجت الاسلام آل داوود بیان داشت: یکی دیگر از راههای مبارزه فرهنگی این است که با سلایق دشمن هماهنگ نشویم، برنامه هایی که دشمن برای منحرف کردن خانواده ها و جوانان ما می سازد را نبینیم، در بحث پوشش توجه کنیم که از لباسهایی که موجب تشبه به کفار است استفاده نکنیم.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: یکی از بلاهای جدید در فرهنگ امروز ما مدگرایی است، مد را اشراف به وجود می آورند  که همان تجمل پرستی و تفاخر است، سود مدگرایی و تجمل گرایی بیشتر برای کارخانه داران چینی است که موجب تضعیف اقتصاد داخلی می شود، مدگرایی یا برای تمایز با دیگران و یا برای همرنگ شدن با دیگران است که هر دو می تواند آسیب رسان باشد./202/869/ب1

ارسال نظرات