۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۵۵۰
با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛

مراسم گرامیداشت حادثه آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال 57 برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان از سوی رژیم پهلوی در سال 57 با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
آتش کشیدن مسجد جامع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان از سوی رژیم پهلوی در سال 57 با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان به همراه خاطره گویی شاهد حادثه شب گذشته در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی سازندگی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان امشب در این مراسم، گفت: امیرمؤمنان در نهج البلاغه درگیری بین حق و باطل را همیشگی معرفی می کند، یعنی این درگیری از زمان هابیل و قابیل بوده و تا دوران ظهور ادامه دارد و حتی در زمان ظهور هم تمام نمی شود.

وی ادامه داد: در زمان آتش زدن مسجد جامع کرمان در قم بودم و شعار معروف «کتاب قرآن را، مسجد کرمان را، رکس آبادان را، خلق مسلمان را، شاه به آتش کشید» با مردم قم سر می دادیم؛ آن دوران نقل می شد خانمی که مرگ بر شاه می گفت از سوی یکی از مزدوران پهلوی اذیت شد و در نهایت کام پایین او از سوی همان مزدور شقه شد و شکست.

حجت الاسلام سازندگی با اشاره به ماه محرم، گفت: امام حسین(ع) در هر زمان و هر مکان حضور داشته و آرام آرام فراگیر شده و کل زمان کربلا خواهد شد و امام حسین(ع9 به وسیله همین مردم و شهدا برای همه جهانیان شناخته می شود، به گونه ای که حضرت مهدی خودش را به وسیله امام حسین(ع) در مسجد الحرام معرفی می کند؛ امام زمان هنگام ظهور خود را فرزند حسینی معرفی می کند که همه جهانیان او را می شناسند و می دانند با لب تشنه به شهادت رسید.

وی با اشاره به راه هایی که پیش روی امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) طبق بیان خودش برای اصلاح امور امت پیامبر قیام کرد؛ سیدالشهدا در آن دوران چند راه داشته و اولین آن بیعت با یزید بود که کار درستی نبوده و امروز این کار مذموم شمرده می شد؛ راه دوم ماندن در مدینه و مکه بود که به علت بیعت نکردن با یزید کشته می شد و خون باارزش ایشان در این دو شهر هدر می رفت و هیچ فایده ای هم نداشت؛ به امام حسین پیشنهاد سفر به یمن و تجهیز نیرو شد که این کار خالی کردن عرصه شمرده می شود و امام حسین نمی خواست عرصه را برای فساد باز بگذارد.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: تنها راه درست باقی مانده قبول دعوت مردم کوفه بود و امام همین راه را انتخاب کرد اما اینجا مردم فرصت را از دست دادند و کمکاری کردند؛ امام حسین(ع) می دانست مسلم و هانی را شهید کردند و اما حرکت کرد چون می خواست اصلاح کند؛ اما سؤال اینجا است چه فسادی بوده که امام می خواست اصلاح کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید مردم آن زمان را شناخت که چهار دسته بودند.

وی در ادامه افزود: در زمان امام حسین(ع) عده ای از مردم کافر بودند که امام حسین(ع9 قصد اصلاح آن ها را نداشت و دسته دوم تازه مسلمان بودند و بینش قوی نداشتند و اسلام تأثیر خاصی روی آن ها نگذاشته بود؛ دسته سوم ساده لوحانه و سطحی به اسلام نگاه می کردند برای مثال حاجی هایی بودند که امام را همراهی نکردند و اصلا نمی دانستند غدیر، ولایت و امامت چیست؟

رییس سازمان حج و زیارت کرمان ادامه داد: بنی امیه روی اعتقادات مردم کار کردند و جبر را در ذهن مردم جا انداختند و به ویژه مردمی که دور از مرکز بلاد اسلامی بودند قانع شدند که خلیفه رسول خدا معاویه است و امام حسن را کنار گذاشتند؛ معاویه بعضی ها را تهدید و تطمیع کرد و صلح را به امام حسن تحمیل نمود به طوریکه امام بزرگوار هیچ راهی غیر از پذیرش این صلح را نداشتند؛ امام حسین برای اصلاح این مردم سطحی نگر که نزدیک 45 سال روی اینها کار شده بود نیامده بود.

وی تأکید کرد: دسته چهارمی بودند که می دانند حق با علی و اولاد علی است و شناخت کاملی از ولایت و غدیر داشتند و حتی نامه دعوت برای حسین فرستادند؛ این ها همه ضربه خورده حکومت اموی بودند چون زیاد ابن ابیه دست و پای نزدیک 500 نفر را قطع کرد و در کوفه خون شیعیان را ریخت؛ امام حسین برای اصلاح خلقیات مردم کوفه آمده بود زیرا پای حرف خود نایستاده بودند.

حجت الاسلام سازندگی اظهار داشت: حضرت زینب(س) در خطبه خود هدف امام حسین(ع) را بیان کرده و با خطبه خود آن را کامل می کند؛ ایشان در خطبه اش خطاب به مردم کوفه آن ها را روباه صفت و چاپلوس معرفی کرده چون چاپلوسی و مدح بیجا ناپسند بوده و فساد ایجاد می کند؛ معاویه حقوق بیت المال اهالی کوفه که بویی از حضرت علی داشتند قطع کرده بود و این ها ضربه خورده بودند اما تا پایان نایستادند.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) استقامت و تا آخر ایستادن را الگوی حرکت در راه حق معرفی می کند و این اصل پاسخی به همه کسانی است که متوقف شده اند و در برابر همه هجمه های دشمن بر جمهوری اسلامی می گویند مملکت صاحب دارد باید بدانند با این بیخیالی ها ممکن است حسین هم کشته شود؛ یزید و شمر امروز در کاخ سفید هستند بنابراین نباید به دنبال زندگی مادی برویم؛ رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری یار و یاور می خواهد و از مردم می خواهم نگذارند سپاه و حاج قاسم تنها بماند و نباید رهنمود های رهبری روی زمین بماند.

حجت الاسلام سازندگی اظهار داشت: خطر مملکت ما را تهدید می کند و رفع آن احتیاج به حضور همه جانبه دارد؛ هدف ما از این انقلاب عالی بود و باید به آن قله برسیم و هنوز اول کار هستیم و افق ما باید افق آزاد شدن دنیای اسلام از شر استکبار جهانی باشد؛ اگر امام زمان(عج) در حال حاضر ظهور کند موفق نخواهد بود، چون این بار بحث پیروزی و غلبه است و نیاز به انسان ایثارگر و فداکار دارد./9704/202/ب2

ارسال نظرات