۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۵۵۶۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی مطرح کرد؛

داعش؛ دست‌پرورده دنیای استکبار و صهیونیست‌/ جامعه صنعتی غرب در اخلاق درجا زده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گروه‌هایی امثال داعش دست‌ساخته صهیونیستها برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی، خون ریختن بین مسلمانان و فَشل کردن ارتشهای جامعه اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی- کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای طلاب، اساتید و دانشجویان و یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان خراسان شمالی در قالب کنگره 3 هزار شهید این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کرامت انسانی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: فلسفه بعثت و رسالت نبی مکرم اسلام کرامت انسان بود.

وی با بیان اینکه کرامت به‌ عنوان یک امر ذاتی و اکتسابی برای انسانها همواره مورد تأکید بوده است، افزود: کرامت ذاتی انسان به فطرت، عقل و خردورزی بوده و برای کسب کرامت اکتسابی هم خداوند کتاب و ویژگیهای انسان کامل را ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه حقیقت علم در عبودیت است، اضافه کرد: در واقع هر کس در عالم از همه بنده‌تر باشد، از همه عالم‌تر است؛ زیرا علم و دانش نوری است که خداوند در دل هر کس که بخواهد قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که در حوزه علمیه ادبیات و معانی و فقه می‌خواند، قول الله و دانشجویی که در دانشگاه فیزیک و شیمی می‌خواند فعل الله می‌بیند و اگر علم‌آموزی این دو با نیت و یاد خداوند باشد، علم آنها توحیدی شده و هر دو به یک‌سو می‌روند.

رمز موفقیت و محبوبیت بزرگان دینی عالم واصل بودن آنها است

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه، روحانی و دانشجوی خراسان شمالی با بیان اینکه این برنامه جلوه مهمی از پیوند شهدای روحانی و دانشجو است، اظهار کرد: اگر چه هر دو طیف روحانیت و شاعران، نثرنویسان و این‌گونه اقشار مردم را به پاکیها، کرامت و صداقت دعوت می‌کنند اما بین این دو تفاوت جدی وجود دارد.

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفاوت بین این دو تفاوت بین سیاقت و قیادت است، تصریح کرد: دعوت و اقدام روحانیان این‌گونه است که قیادت و پیشوایی می‌کنند و رمز موفقیت بزرگان دین ما هم این است که خود عالم واصل هستند؛ به این معنا که در قله قرار دارند و دیگران را به‌سوی تعالی فرامی‌خوانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: رمز اثرگذاری شهدا این است که در جایگاه قیادت و در قله قرار دارند و به جامعه نمی‌گویند بروید، بلکه خود در قله قرار داشته و به مردم می‌گویند بیایید.

وی افزود: ما می‌خواهیم جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت بنا کنیم که سنگ زیربنای آن توحید باشد تا این جامعه بتواند الگوی مدنیت و رسیدن به قله‌های تمدن اسلامی را نشان دهد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز جامعه غربی پیشرفته نیست؛ زیرا پیشرفت صرف در صنعت و تکنولوژی کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: به همین علت امروز مشاهده می‌کنیم بزرگ‌ترین بی‌اخلاقی‌ها و جنایتها از سوی جامعه غربی صورت می‌گیرد.

70 سال بی‌خانمانی ملت فلسطین نتیجه تمدن غربی است

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم برای جامعه‌ای تمدن و توسعه تعریف کنیم باید ابتدا بدانیم انسان در نظام اسلامی و فرهنگ قرآنی چه تعریفی دارد؛ زیرا جامعه‌ای که در عرصه صنعت پیشرفت کرده اما در اخلاق درجا زده و به مردم ظلم می‌کند، متمدن و پیشرفته نیست.

دادستان کل ویژه روحانیت با بیان اینکه 70 سال است مردم فلسطین از دست تمدن مدعی غربی بی‌خانمان شده‌اند، ادامه داد: همین جامعه مدعی تمدن و توسعه غربی گروه‌های تروریستی و تکفیری نظیر داعش را تشکیل داده و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما داعش را جریان دینی و مذهبی و متصل به اهل سنت نمی‌دانیم، تصریح کرد: گروه‌های امثال داعش دست‌ساخته صهیونیستها برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی، خون ریختن بین مسلمانان و فَشل کردن ارتشهای جامعه اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی خاطرنشان کرد: در واقع جریان شیعه لندنی و سنی آمریکایی دست‌ساخته‌های نظام استکباری بوده و هیچ ارتباطی به شیعه و سنی ندارند.

جوامع غربی دچار جاهلیت مدرن شده‌اند

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از عاشورا نشأت گرفته است، افزود: نظام اسلامی ما امتداد جریان عاشورا است؛ زیرا عاشورا مظهر تحولات اجتماعی، خیزشهای جامعه بشری، خداخواهی و عدالت‌خواهی در عالم است.

وی با تأکید بر امتداد جریان عاشورایی و استکبارستیزی در دنیا، اظهار کرد: مقاومت بیش از یک‌ساله مردم یمن در مقابل تجاوز آل سعود امتداد جریان استکباری در منطقه است؛ چرا که آل سعود جریان یزیدی و استکباری در منطقه ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: هر چقدر مستکبران عالم و دست‌نشانده‌های آنها با دستگیری امثال شیخ زکزاکی و به شهادت رساندن شیخ نمر بخواهند امتداد عاشورایی و حق‌خواهی در مناطق مختلف عالم را سرکوب کنند باز هم نمی‌توانند اصل جهل‌زدایی به برکت عاشورا را محو کنند.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) و شهدای اسلام جهل زدایی می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز جاهلیت مدرن و اتوکشیده که تنها خود را مزین به «ایسم» ها کرده و در عمل تفاوتی با جاهلیت قدیم ندارد، شاخص تمدن در جامعه انسانی را زشت‌ترین کارها ازجمله هم‌جنس‌بازی معرفی می‌کند.

طلاب و دانشجویان با پشتوانه شهدا آینده جامعه اسلامی را بسازند

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه در چنین وضعیتی رسالت طلاب و روحانیان و دانشجویان و اساتید دانشگاه بسیار خطیر است، اظهار کرد: طلاب و دانشجویان جامعه سازان آینده هستند؛ ازاین‌رو پیوند آنها با شهیدان بسیار بامعنا است.

وی با اشاره به اینکه اثر قلم فرهیختگان و نقش آنها در جامعه اسلامی بسیار تعیین‌کننده است، ادامه داد: جامعه فردای ما را دانشجویان و طلاب رقم می‌زنند و پشتوانه عظیم آنها هم شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی و فرهنگ و جهل‌زدایی که به برکت خون شهدا ایجاد شده، است./9314/201/ب2

ارسال نظرات