۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۶۸۴
مدیرحوزه‌ علمیه استان مرکزی:

تمدن مطلوب جامعه اسلامی در آیینه تدین معنا پیدا می‌کند

مدیرحوزه‌ علمیه استان مرکزی با بیان اینکه تمدن مطلوب جامعه اسلامی در آیینه تدین معنا پیدا می‌کند، گفت: انسان متدین بدون تردید جامعه‌ای متمدن نیز خواهد ساخت، تمدن واقعی در پرتو تدین واقعی به دست می‌آید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام در مسیری حرکت کرد که نه تنها در ایران و منطقه بلکه در سایر ملل نیز تمدن مطلوب جامعه اسلامی را معرفی کرده است.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی، در جمع خبرنگاران در اراک، با اشاره به دغدغه رهبری درباره تمدن اسلامی گفت: ایمان، اعتقاد، جامع نگری و عمل به احکام الهی از ملزومات تشکیل تمدن اسلامی است.

تمدن واقعی در پرتو تدین واقعی به دست می‌آید

وی با بیان اینکه تمدن مطلوب جامعه اسلامی در آیینه تدین معنا پیدا می‌کند، اظهار کرد: انسان متدین بدون تردید جامعه‌ای متمدن نیز خواهد ساخت، تمدن واقعی در پرتو تدین واقعی به دست می‌آید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام در مسیری حرکت کرد که نه تنها در ایران و منطقه بلکه در سایر ملل نیز  تمدن مطلوب جامعه اسلامی را معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور مبنای تمدن اسلامی را برقراری عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: حاکمانی که اسلام را برای برنامه‌های منفعت طلبانه خود می‌خواهند نمی‌توانند مدعی تمدن اسلامی باشند، قدرت‌ سیاسی در تمدن اسلامی رنگ و بوی دینی و عام‌المنفعه دارد و با قدرت سیاسی جوامع غربی متفاوت است.

بیداری اسلامی در منطقه را قدم اول تشکیل تمدن اسلامی

مدیرحوزه‌های علمیه استان مرکزی ادامه داد: در تمدن اسلامی قدرت سیاسی و حاکمیت رهبر اسلامی مبتنی بر خدمت به مردم و جامعه است، تمدن اسلامی در همه حال از ارزش‌ها حفاظت می‌کند، این تمدن اگر در طول تاریخ مورد هجمه دشمن قرار گیرد به انحراف کشیده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور بیداری اسلامی در منطقه را قدم اول تشکیل تمدن اسلامی خواند و گفت: قدم‌های اولیه اگر محکم و به ‌درستی خط‌ دهی شوند می‌توان انتظار داشت که جوامع روبه سوی نور که همان اسلام ناب محمدی است هدایت شوند.

لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی داشتن الگو است

وی تکلیف تمدن‌سازی نوین اسلامی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: این وظیفه  متناسب با سطوح دینی، بصیرتی و میزان مسؤولیت شدت و ضعف دارد، تمام افراد جامعه بنا به مسئولیت و دانش خود سهمی در تشکیل تمدن نوین اسلام دارند که باید به نحو احسن به آن عمل کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در پایان بابیان اینکه لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی داشتن الگو است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب نقشه راه تمدن نوین اسلامی را الگوی ایرانی – اسلامی معرفی کرده‌اند نهادینه شدن الگوی ایرانی–اسلامی و تبعیت از سبک زندگی اسلامی مقدمه تحقق تمدن نوین اسلامی است که ما را به اهداف مقام عظمای ولایت خواهد رساند.  

به گزارش رسا، هم اکنون بیش از یک هزار و 200 طلبه زن و مرد در 23 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند./842/102/ب3

ارسال نظرات