۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۷۱۳
استاد حوزه علمیه:

سیاست نظام جمهوری اسلامی باید مقابله حقیقت با فریب استکبار باشد

استاد حوزه علمیه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فریب ها و سیاست های دروغین دنیا باید سیاست مقابله اش را سیاست مقابله حقیقت با فریب عالم قرار دهد و مراقب باشد که اسیر نیرنگ ها و فریب های دنیا نشود.
حجت الاسلام احمد غلامیان

حجت الاسلام احمد غلامیان استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی پیرامون اینکه برخی معتقدند عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیت است نه شعار و آرمان ها، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فریب ها و سیاست های دروغین دنیا باید سیاست مقابله اش را سیاست مقابله حقیقت با فریب عالم قرار دهد و مراقب باشد که اسیر نیرنگ ها و فریب های دنیا نشود و با شناخت به موقع این نیرنگ ها خودش را از توطئه های دشمنان به سلامت نجات دهد.

وی افزود: در همه عرصه ها حاکمیت اسلامی واقعیت است و گاهی پافشاری بر روی برخی از اصول که تبدیل به شعار می شود نیز واقعیتی در عالم و اصول  اسلامی است، واقعیت هایی مانند مقابله با اسرائیل، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم و در واقع تمام این اصول حتی اگر تبدیل به شعار نیز بشوند باز هم واقعیتی در عالم اسلام و حاکمیت دینی هستند.

کارشناس مذهبی استان مرکزی اظهار داشت: گر چه برخی از این موارد فقط در زبان گفته می شوند و در خارج جنبه شعاری به خود می گیرند اما نکته حائز اهمیت اینجا است که در حاکمیت دینی غیر از واقعیت وجود ندارد و تمام این موارد در سیاست داخلی و خارجی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

حجت الاسلام غلامیان ادامه داد: اگر برخی از شعارها مانند دفاع از حرم مطرح می شود و گاهی هم به خود جنبه شعاری می گیرد اینها منافاتی با حاکمیت دینی ندارند و از این موارد حتی در زمان جنگ های پیامبر (ص) نیز وجود داشته است که با دستور پیامبر (ص) یارانش اقدام به رجز خوانی با سپاه دشمن می کردند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در یکی از جنگ های پیامبر(ص) وقتی سپاه دشمن شعار سر دادند که خدای ما بت های بزرگی هستند که آنها را ستایش می کنیم، یاران پیامبر (ص) از ایشان خواستند تا به آنها کمکی کند تا پاسخ دشمنان را بدهند، آنگاه پیامبر اسلام (ص) فرمود: شما نیز بگویید خدا بالاتر و اجل است، پس ایشان آن را تبدیل به شعار و رجز کردند.

حجت الاسلام غلامیان ادامه داد: دادن شعار در حاکمیت دینی یک واقعیت است حتی رجز خوانی از سوی شهدای کربلا نیز وجود داشته و آنها خودشان را مکرر به این شیوه معرفی می کردند؛ بنابراین همه جای حاکمیت دینی عرصه واقعیت است و در عرصه واقعیت بعضی از امورات نقش تبیین، تبلیغی و محوری و اطلاع رسانی و ابلاغ را می یابند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بعضی از امورات در حاکمیت دینی نقش شعاری و رجزی می یابند، بیان داشت: بحث در عرصه سیاست خارجی نیز باید با همان دیدگاه سیاست داخلی و واقعی نگاه شود، چرا که الان در دنیا دشمنان شیطان فریب شده و از بسیاری اصول خارج شده اند.

حجت الاسلام غلامیان افزود: ما باید نسبت به سیاست های دشمنان در دنیا هوشیار باشیم و فریب آنها را نخوریم و با نیرنگ هایشان دچار اشتباه نشویم، ضمن اینکه باید نظام جمهوری اسلامی نیز هرگز فریب ندهد و در عین حال مواظب شعارهایی که دیگران در ظاهر سر می دهند اما عملی در آنها نیست باشد تا دچار فریب دشمنان نشود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: ما باید بر مبنای حقایق عالم حرکت کنیم و بر روی عقاید و حاکمیت دینی خود پافشاری کنیم و در این راه دچار تردید نشویم، ضمن اینکه باید همیشه آگاه و بیدار باشیم و فریب شعارهای ظاهری و تو خالی دشمنان را نخوریم و برای مقابله با آنها سیاست مقابله حقیقت با فریب عالم را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام غلامیان خاطرنشان ساخت: حاکمیت دینی عرصه ای واقعی است که تمام امور آن بر مبنای اصول فقهی و دینی قرار داده شده است و در تمام مواردی که از سوی حاکمیت دینی مطرح می شود حتی اگر جنبه شعاری وجود داشته باشد واقعیتی انکارناپذیر نهفته است که بواسطه آن شعار و رجز بر دیگران روشن خواهد شد./302/842/ب1

ارسال نظرات