۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۵۸۲۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

صبر و درایت بازماندگان عاشورا موجب خنثی شدن نقشه های دشمنان شد

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: روشنگری بازماندگان نهضت حسینی سبب شده است تا حقایق برای همه مردم روشن و مشخص شود که چه اقدام ناشایستی صورت دادند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری ماه محرم که در شهرستان آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که ضرورت دارد بهره گیری شایسته و خوبی داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: انسان با توسل به سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند به مراتب والایی دست پیدا کرده و در مسیر تعالی قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور در محضر اهل بیت معصومین(ع) برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای زندگی انسان دارد که نیاز است در این راه عظیم و والا قدم برداریم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: بنی امیه جنایت بزرگی را در تاریخ بشریت از سوی خود ثبت کردند و زمینه ساز جنایت فراوانی شدند و می خواستند از این اقدام بهره برداری داشته باشند که نتوانستند موفق شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان حماسه آفرینی شایسته ای صورت داده و توانستند نام خود را برای همیشه تاریخ به عنوان الگوی مقاومت و پایداری در دفاع از ارزشها ماندگار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از نهضت حسینی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان است، گفت: ضرورت دارد در راستای تبیین و ترویج سیره نورانی سرور و سالار شهیدان کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) پس از وقوع عاشورا اهتمام شایسته ای داشته و نقشه های دشمنان را به نحو شایسته ای خنثی کردند.

وی تصریح کرد: صبر حضرت زینب کبری(س) و تدبیر و درایت امام سجاد(ع) سبب شد در مجلس یزید تمام جنایتشان برملا و چهره واقعی آنان معرفی شود.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: روشنگری بازماندگان نهضت حسینی سبب شده است تا حقایق برای همه مردم روشن و مشخص شود که چه اقدام ناشایستی صورت دادند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل اظهار داشت: عدم بصیرت سبب شده است تا در روز عاشورا دست به جنایت بزرگی زده و اقدام ناشایستی را صورت دادند که دل همگان را به درد آورده است.

اعزام حدود 400 مبلغ به مناطق شهری و روستایی آمل همزمان با ماه محرم

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رسا، اظهار داشت: همزمان با ماه محرم حدود 400 روحانی و مبلغ به مناطق شهری و روستایی شهرستان آمل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این روحانیان در حسینیه ها، مساجد، بقاع متبرکه و مراکز مذهبی مشغول تبلیغ تعالیم والای دینی و تبیین حماسه عاشورای سرور و سالار شهیدان شدند تا بتوانند اثرگذاری شایسته ای داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: واحد اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل آمادگی کامل دارد با شوراهای اسلامی و دهیاران در راستای برگزاری مراسمات مذهبی همکاری داشته باشد که می توانند به این اداره مراجعه کنند.

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: در ایام ارزنده ای قرار داریم که فرصت خوبی برای تبلیغ دین است و باید از آن به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است استفاده کنیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه محرم با حضور پرشور و گسترده عزاداران در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل در حال برگزاری است./1314/202/ب2

ارسال نظرات