۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۵۵۹۵۰
مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه:

طلاب با تشکیل گروه های پژوهشی تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند

مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه نیز باید در زمینه پژوهش ورود پیدا کرده و با تشکیل گروه های پژوهشی و دانشکده ها به مسأله پژوهش عمق ببخشند.
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد تقی ربانی، مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه صبح امروز در دیدار با طلاب مدرسه امام خامنه ای کرمانشاه، ابراز داشت: دانش آموختگانی که وارد حوزه علمیه می شوند قطعأ از حیث توانایی و استعداد از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه تصریح کرد: ظرفیت و توانایی بالای طلاب در مسیرهای خاص خود بکارگیری شود تا اثرگذاری بیشتری در جهت ترویج و توسعه دین داشته باشد.

وی مطرح کرد: متأسفانه خروجی حوزه های علمیه در گذشته یا در مکان های غیراداری ورود پیدا می کردند و یا نقش های غیرمعرفتی را بر عهده می گرفتند.

این مسؤول در ادامه افزود: باید مجراهایی برای طلاب و روحانیان و نیروهای کارآمد حوزه های علمیه تعریف شود تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی در جاهای مورد توجه حضوری مثبت داشته باشند.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به اینکه امروز همه نگاه ها به پژوهش است، خاطرنشان کرد: پژوهشگر باید به سمت معلومات حرکت کند یعنی چیزهایی که جامعه با آن ها درگیر شده را توجه کند و بتواند به معرفت ها عمق داده و با جریان های پیش رو مواجه شود.

مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه نیز باید در زمینه پژوهش ورود پیدا کرده و با تشکیل گروه های پژوهشی و دانشکده ها به مسأله پژوهش عمق ببخشد.

این مسؤول گفت: طلاب باید به امر پژوهش اهتمام ویژه داشته باشند تا حوزه های علمیه ارتقا و اعتلا یافته و در جامعه نیز تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص)، ابراز داشت: طلاب باید همواره نسبت به استفاده از فرصت ها، علم آموزی، تحریص در فراگرفتن علم و هضم به موقع آن جدیت لازم را داشته باشند./967/202/ب2

ارسال نظرات