۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۹۷۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

امنیت جامعه در گرو غذای سالم است/ واردات محصولات تراریخته عاقلانه نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی با اشاره به مطرح شدن موضوع توزیع محصولات تراریخته در کشور و تهدید این محصولات برای نسلهای آینده، گفت: امنیت جامعه در گرو غذای سالم است.
استاد حسینی آملی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته غذای پاک به تأثیر غذای حلال و سالم در روح و روان انسان تأکید کرد و اظهار داشت: ساختار وجودی انسان در عوالم وجود به هم مرتبط هستند همانطور که اصل عوالم وجودی از هم گسسته نیست و عالم طبیعت و عالم معنا نسبت به هم تأثیر و تأثر متقابل دارد.

تأثیر و تأثر عالم طبیعت و عالم معنویت نسبت به هم

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: شما می بینید گاهی نشاط باطنی که به وسیله یک خبر خوب یا قرار گرفتن در محیطی سالم و پر نشاط به انسان می رسد در چهره ظاهری او نیز خود را نشان می دهد همچنانکه ناراحتی، عصبانیت و خستگی در ظاهر انسان نمایان می شود، بنابراین غذای انسان که از عالم طبیعت و ماده نشأت می گیرد بر روح او نیز تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به بعد ملکوتی غذای پاک و حلال عنوان داشت: انسان به این موضوع توجه ندارد که گاهی یک لقمه نانی که از کسب حرام به دست آمده باشد و یا از راه غیر شرعی به دست انسان رسیده باشد چه تأثیرات منفی و مخربی در عالم معنوی وجود او می گذارد و عمده ترین دلیل بر این مطلب سخن حضرت سیدالشهدا(ع) است که در جواب فردی که سؤال کرد چرا لشکر عمر سعد با این که خود را مسلمان می دانند در برابر شما قرار گرفته اند، فرمود: «این ها شکم هایشان از حرام پر شده است».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی به تأثیر زیاد غذای حلال رد امنیت معنوی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت یک جامعه برخوردار از نفوس پاک است و همه می دانیم که غذای حرام و غیر سالم هرچند انسان از حرمت آن با خبر نباشد باز تأثیر وضعی مخرب خود را بر فرد و جامعه بر جای می گذارد مانند این که از غذایی استفاده کنیم که از مال خمس و زکات داده نشده تهیه شده باشد.

امنیت جامعه در گرو غذای سالم است

وی تصریح کرد: دولت اسلامی نیز نباید از این موضوع غافل باشد چرا که یک دولتی که خود را خادم ملت می داند نباید تنها به فکر حفظ امنیت خود باشد بلکه در کنار تلاش برای حفظ جایگاه افراد تحت نظارت خود باید توجه ویژه ای به مردم داشته باشند، بنابراین مسؤولان و دولتمردان اگر می خواهند دولتی پاک داشته باشند باید در کنار حفظ امنیت اجتماعی، سیاسی و نظامی همت گسترده ای در جهت تولید و توزیع غذای حلال و سالم در زندگی مردم داشته باشند تا همواره جامعه ای سالم و پاک داشته باشیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن موضوع توزیع محصولات تراریخته در کشور گفت: این موضوعی است که از سوی کشورهای خارجی تبلیغ می شود و به عقیده من صلاح مملکت در این است که به سوی این گونه محصولات نرویم و دولتی ها نیز باید توجه ویژه ای داشته باشند که غذاهایی در سفره مردم وارد نشود که آلوده باشد و در نسل های آینده نیز اثرات مخرب خود را برجای بگذارد.

وی افزود: وارد کردن این گونه محصولات به کشور همانند این است که شخصی یا دولتی منبع اصلی آب شهری را آلوده کند و بعد از مردم بخواهد که در خانه های شان دستگاه تصفیه آب قرار دهند که اصلا این موضوع عاقلانه نیست؛ دولت و به ویژه وزرات بهداشت باید افزون بر حفظ سلامت مردم از بیماری ها به فکر بهداشت و سلامت فکر و نسل جامعه اسلامی نیز باشد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات