۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۵۶۰۴۳
معاون تهذیب حوزه علمیه تهران:

یازدهمین کارگاه تلبس حوزه علمیه تهران برگزار می‌شود

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران از برگزاری یازدهمین دوره «کارگاه تلبس» طلاب خبر داد.
تلبس طلاب

حجت‌الاسلام غلامرضا شاه‌جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری یازدهمین دوره «کارگاه تلبس» طلاب خبر داد و اظهار داشت: مجموعه طلابی که در مدارس علمیه استان تهران مشغول به تحصیل هستند، بعد از اتمام پایه 5 می‌توانند با لحاظ شرایطی و با کسب مجوز تلبس از معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران اقدام به پوشیدن لباس مقدس روحانیت کنند.

وی افزود: یکی از شروط مهم برای دریافت جواز تلبس این است که طلاب در نشست‌های دو روزه‌ای که با عنوان «کارگاه تلبس» برگزار می‌شود، حضور داشته و در همه کلاس‌هایی که بدین منظور برنامه‌ریزی شده، شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شاه‌جعفری با بیان اینکه متخصصین مختلفی به این نشست دعوت شده‌اند، اظهار داشت: طلابی که در «کارگاه تلبس» ثبت نام کرده‌اند ملزم هستند به طور تمام وقت در این نشست حضور داشته باشند. و بعد از اتمام کلاس‌ها از طلاب شرکت کننده مصاحبه علمی و تست‌های روانشناسی به عمل خواهد آمد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران ادامه داد: چنانچه طلبه‌ای در همه این مراحل صلاحیت لازم برای ملبس شدن را کسب کند، بعد از گذراندن مراحل اداری، مجوز تلبس به آنان داده می‌شود و آن دسته از طلابی که موفق به کسب شرایط لازم نشوند باید در دوره‌های بعدی شرکت کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت ثبت نام برای «کارگاه تلبس» تکمیل شده است، افزود: تاکنون بیش از 300 نفر برای شرکت در این نشست ثبت نام کرده‌اند در حالیکه ظرفیت ما حدود 150 نفر می‌باشد و مابقی طلاب باید در دوازدهمین نشست «کارگاه تلبس» که احتمالاً بعد از اربعین برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شاه جعفری افزود: افزون بر این نشست، به احتمال زیاد دو کارگاه دیگر تا آخر امسال برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در بیان اهمیت کسب جواز تلبس از سوی طلاب، عنوان داشت: اهمیت اخذ جواز تلبس همانند گواهینامه رانندگی می‌باشد و در این نشست‌ها طلاب به لحاظ علمی، رفتاری، اخلاقی و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، و چنانچه صلاحیت آنان احراز شود اجازه پوشیدن لباس مقدس روحانیت به آنان داده می‌شود.

وی افزود: زیرا یک روحانی و طلبه‌ای که لباس روحانیت را می‌پوشد به عنوان حافظ دین، در قبال نیازهای دینی و فرهنگی جامعه مسؤولیت سنگینی بر عهده دارد. بنا بر این در همین راستا ما نیز موظفیم برای اعطای مجوز تلبس برای طلاب نهایت دقت و حساسیت را بکار بگیریم.

یازدهمین کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه تهران در روزهای 6 و 7 آبان ماه (پنجشنبه و جمعه) در مجموعه فرهنگی سرچشمه به نشانی «میدان بهارستان، خ شهید مصطفی خمینی(ره)، نرسیده به چهار راه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی» از ساعت 8 صبح الی 17 برگزار می‌شود./302/9592/ب1

 

ارسال نظرات