۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۵۶۱۵۶
کارشناس مسائل مذهبی:

ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل مستکبران برگرفته از عاشورا است

حجت الاسلام شهباز با بیان این که امام حسین(ع) با مقاومت در برابر یزیدیان، درس استقامت و ایثار و بصیرت را برای همه مسلمانان در طول تاریخ باقی گذاشت، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از همین مقاومت، در مقابل مستکبران عالم ایستاده است.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالقاسم شهباز، کارشناس مسائل خانواده سه شنبه شب در مراسم عزاداری در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: متأسفانه در برخی از گوشیهای جوانان هم نوحه های مداحی و فیلمهای مذهبی هست و هم فیلمها و صداهای ضدمذهبی و ضداسلامی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان این ابزار را برای فروپاشی نظام خانواده ما طراحی کرده اند، اما ما می توانیم از آنها برای نابودی خود آنها و نظام استکبار جهانی استفاده کنیم، اما مراقب باشیم که اجر و اثر مثبت کارهای خوب ما و خدمات ما به جامعه اسلامی با اعمال بد و کارهای غیر ارزشی و بازی در زمین دشمنان از بین نرود.

وی افزود: اگر در کنار خوبیها، بدیها هم در اعمال باشد، آنگاه اعمال خوب ما حبط و کیسه اعمال ما سوراخ می شود، حواسمان باشد تا ثوابهای خود را خرج نکنیم، هر گناه و عمل ناپسند، قسمتی از داشته های نیک ما را از بین می برد، اگر نتوانیم داشته هایمان را حفظ کنیم، در واقع شناور در دریای بازی غرب هستیم.

راهکار شناگری در اقتصاد پیروی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام شهباز اظهار داشت: امروز بحمدالله ما در بطعد سیاسی و نظامی پیشرفتهای بسیار خوبی داشته ایم و از شناوری خارج شده ایم و شناگر مهمی در منطقه و جهان هستیم، باید بتوانیم در بُعد اجتماعی و فردی هم شناگر باشیم، در بُعد اقتصادی هم اگر بخواهیم از شناوری به شناگری برسیم باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب در این باره عمل کنیم، بهترین راهکار همان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس مسائل خانواده ابراز داشت: تبعیض در جامعه تأثیر بسیار بدی بر اقشار مختلف مردم دارد و سبب می شود تا تأثیر اندرزها در مردم  کاهش یابد، باید جنگ نرم دشمنان را در نظر بگیریم، دشمن از هر ابزاری برای ناامید کردن جوانان ما استفاده می کند، در روز عاشورا دشمن با قطعه قطعه کردن حضرت علی اکبر(ع) در مقابل چشمان اباعبدالله(ع) می خواست اهل حرم و یارن را شناور و ناامید کند.

وی اظهار داشت: اما امام حسین(ع) استوار و محکم در برابر توطئه های دشمنان ایستادند و نه تنها شناور نشدند، بلکه اسلام را برای همیشه از شناوری نجات دادند و درس استقامت و ایثار و بصیرت را برای همه مسلمانان در طول تاریخ باقی گذاشتند که «هَیهات مِنَّ الذِلَّه» و امروز جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از همین در مقابل مستکبران عالم ایستاده است. /869/202/ب2

ارسال نظرات