۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۶۲۰۷
فعال عرصه طب اسلامی و سنتی:

محصولات تراریخته ارزش غذایی ندارند/ دولتمردان به فکر سلامت مردم باشند

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به مسأله واردات محصولات تراریخته به بررسی مضرات این محصولات دستکاری شده بر روی روح و جسم انسان پرداخت و از دولتمردان خواست که به فکر سلامت مردم باشند.
حجت الاسلام دهقانی

حجت الاسلام احمدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش غذای پاک در پیشرفت های فکری و فرهنگی یک جامعه اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «کلوا و اشربوا و لاتسرفوا» که دو مطلب از این آیه برداشت می شود؛ نخست این که انسان تا گرسنه نشده نباید غذا بخورد و دوم آنکه بلافاصله بعد از سیر شدن از خوردن دست بکشد و در غیر این صورت اسراف می شود و بیماری دل و عقل را به همراه می آورد و به همین خاطر است که می گویند عقل سالم در بدن سالم است.

غذای سالم باید هم حلال باشد و هم پاکیزه

فعال عرصه طب اسلامی و سنتی ادامه داد: با توجه به آیات قرآن غذای انسان باید هم حلال باشد و هم طیب و پاکیزه ولی متأسفانه در جامعه امروز بخشی از غذاها شاید پاک باشد ولی حلال نیست و برخی حلال است ولی طیب و پاکیزه نیست، در حالی که سلامتی جسم و روح در گرو غذای حلال و پاک است.

وی با اشاره به وظیفه دولت در عرصه تولید و توزیع غذای پاک عنوان داشت: در هر عصری مسؤولان کشوری و دولت ها مسؤول نظام سلامت و بهداشت و درمان جامعه اند، بنابراین موظف هستند بودجه را در جهت صحیح مصرف کنند نه این که هرگونه کشورهای غربی زندگی کردند ما هم به همان سمت حرکت کنیم، بنابراین دولت باید غذاهای حلال را معرفی کند و در جهت تولید و توزیع غذاهای سالم و اسلامی گام بردارد.

حجت الاسلام دهقانی ابراز نگرانی کرد: کشور ما امکان کشت و برداشت همه محصولات غذایی و دارویی را دارد پس چرا دولت ما به جای حمایت از کشاورزان، برخی از محصولات را از کشورهای خارجی وارد می کند که برخی اوقات سرب و مواد سمی و غیر استاندارد را در دل خود دارد که نمونه آن برنج های سمی و غیر استاندارد کشورهای خارجی است.

وی با تأکید بر این که باید تضمین داده شود که محصول وارد شده از سلامت کافی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دولت اگر می خواهد جامعه سالم باشد باید در موضوع واردات محصولات غذایی کارشناسی برخورد کند و به صرف ارزان بودن یک کالا آن را به کشور وارد نکند، بنابراین نباید فقط تاجری را مسؤول وارد کردن برنج کنیم که تنها سود خودش را مدنظر دارد بلکه دولت باید به فکر سلامت مردم باشد.

محصول گیاهی سالم کرم می زند

فعال عرصه طب اسلامی و سنتی با اشاره به مسأله واردات محصولات تراریخته به معرفی این محصولات و مضرات آن پرداخت و اظهار داشت: بشر دست در چرخه طبیعی عالم برده و برای این که برخی از محصولات را به کشت انبوه برساند، آنزیم های بذر یک میوه یا گیاه را با ترکیب های شیمیایی مخلوط می کند و محصولی به دست می آورد که اصلا ارزش غذایی ندارد تا جایی که حتی کرم و حشرات هم به سمت آن میوه یا گیاه دارویی نمی رود در صورتی که اگر محصول گیاهی سالم و مغذی باشد کرم می زند.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست ها که بانی اصلی تولید این محصولات هستند به فکر کشورهایی از جمله ایران نیستند، بلکه نقشه دارند تا از این راه هم جسم انسان ها را تخریب کنند و هم این که به مرور زمان فرهنگ و اعتقادات ما را از بین برده و اعتقادات خود را غالب کنند./1330/ت302/ی

ارسال نظرات