۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۵۶۲۹۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرعین:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرعین با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است و اگر مسلمانان به آثار و پیامدهای خطرناک ناشی از ترک آن آگاهی پیدا کنند بدون شک در احیای این فریضه الهی تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان می دهند.
امر به معروف

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا ازاردبیل، حجت الاسلام علی حسنی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرعین، عصر امروز در اولین جلسه امر به معروف ونهی ازمنکر در جمع بسیجیان خواهر این شهرستان، خاطرنشان کرد: زنان در زمان صلح و در سازندگی و تداوم رسالت شهدا و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان نیکو به گونه ای دیگر نقش آفرینی کرده اند و از طرفی دیگر با تعلیم و تربیت در زمینه های مختلف علم و فرهنگ که همراه با تهذیب نفس بوده و تأمین کننده تشخص و منزلت علمی و فرهنگی و مقام معنوی زنان مسلمان بوده است به اهداف متعالی دست یافته اند.   

وی با اشاره به نقش زنان در واقعه عاشورا و تاریخ اسلام، افزود: شما دختران بسیجی باید با الگو گرفتن از شیرزن تاریخ اسلام و واقعه عاشورا، حضرت زینب(س) ادامه دهنده راه این بانوی بزرگ باشید.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از اهداف مهم واقعه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: دختران نسل جدید باید با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و رعایت عفاف و حجاب در ترویج این نهضت حسینی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: زنان و دختران ایران اسلامی باید ادامه دهنده راه شهدا بوده و یکی از اهداف شهدا در دفاع مقدس حفظ نهضت امام خمینی (ره)، همان نهضت امام حسین (ع) بود.

وی با اشاره به نقش زنان دردفاع مقدس وجنگ با رژیم بعث عراق، بیان کرد: اولین مسؤولیتی که زنان در دفاع مقدس، به صورت خودجوش و همپای مردان بر عهده گرفتند، جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان سرعین بیان کرد: از عوامل زمينه ساز مشاركت بانوان در دفاع مقدس، پيروزي انقلاب اسلامي، تأكيد موازين شرعي به دفاع بانوان از ارزشهاي الهي، تأثيرپذيري از اسوه هاي ايثار صدر اسلام و تربيت در مكتب عاشورا بود.

وی تأکید کرد: زنان هشت سال دفاع مقدس ابتدا به خود و سپس به دیگران ثابت کردند که زنان مسلمان ایران زمین صاحب توانایی های بی شماری هستند که در صورت تجلی، معرف و اثبات کننده جایگاه زنان ایرانی در موفقیت های مختلف برای همیشه در تاریخ است.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به فعالیت های شجاعانه بانوان ایرانی در طول دفاع مقدس، تصریح کرد: به توصیه فرماندهان والامقام سرلشکر شهید محمد جهان‌آرا، زنان حزب‌الله در سپاه و کانون قرآن و دیگر داوطلبان، آموزش نظامی دیده و با تهاجم دشمن به شهر و امور مختلف شهدا و مجروحین، رسیدگی و پرستاری مجروحین اعم از رزمندگان و مردم شهر از خرد و کلان و زن و مرد، تکفین و تدفین غریبانه بدون تشییع شهدا، تهیه مواد خوراکی و آشپزی و توزیع غذا، آب‌رسانی، تخلیه بار و کمک‌های مردمی همانند مردان رزمنده و با احساس تعهد فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا با همه ارزشش به خودي خود هدف نمي باشد، گفت: هدف اصلي، دفاع از دين و حق و عدالت است و امروز نیز بر ما واجب است تا در جنگ همه جانبه فرهنگی دشمنان نهایت سعی خود را برای دفاع از اسلام و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به کار بگیریم.

حجت الاسلام حسنی با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه، افزود: هشت تا 10 آیه در قرآن کریم به شکل مستقیم و صریح بر امر به معروف و نهی از منکر دلالت دارد که با در نظر گرفتن برخی دیگر از آیات مرتبط در این زمینه تعداد آیات به چهارده آیه می رسد که نیازمند مطالعه و تفسیر آن در جامعه است.

وی با اشاره به فرموده امام حسین(ع) مبنی براینکه می خواهم دستورات دین اسلام را احیا، بدعت ها را از بین برده و دین را زنده کنم، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است و امام حسین(ع) در راه اساسی ترین اصل بقای اسلام به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه  شهرستان سرعین اظهارداشت: اگر مسلمانان به آثار و پیامدهای خطرناک ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر آگاهی پیدا کنند بدون شک در احیای این فریضه الهی تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان می دهند.

حجت الاسلام حسنی افزود: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شود شاهد رشد و گرایش بیش از پیش مردم به فرهنگ غربی هستیم./937/203/ب2

ارسال نظرات