۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۵۶۷
امام جمعه موقت بیرجند:

دشمن در تلاش برای اقامه منکر در جامعه است/ سازمان ملل در خدمت اهداف زورگویان است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که دشمن تلاش دارد که اقامه منکر انجام دهد و برنامه‌هایی را طراحی می‌کند که فرزندان ما در آن مسیر قرار بگیرند، گفت: سازمان ملل که بنا بود در خدمت اهداف و دفاع از ملت‌های مظلوم باشد این روزها در خدمت اهداف قدرتمندان و زورگویان است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیجان دلدار، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: طاغوت‌ها در واقع ریشه تمام زشتی‌ها و ناهنجاری‌ها هستند و یکی از اصول قیام امام حسین(ع) نیز مبارزه با طاغوت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در برابر حاکمان زورگو که پیمان بین خدا و خود را یعنی عبودیت و بندگی را می‌شکنند و با روش‌ پیامبران مخالف هستند نباید سکوت کنند، گفت: انسان‌هایی که در مقابل ظلم سکوت کنند در قیامت نیز جایگاه ظلم و ظالم را خواهند داشت.

امام جمعه موقت بیرجند احیای سنت را یکی دیگر از اصول قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: امروز متأسفانه احیای سنت انجام نمی‌شود و روش پیامبران در جامعه کنونی مرده است و امروز مجالس‌های شادی و عزا طبق سنت پیامبران نیست اگر تابع سنت پیامبر(ص) بودیم نباید سن ازدواج بالا می‌رفت و یا طلاق‌ها در جامعه اسلامی رواج پیدا کند.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: یکی دیگر از اصول قیام امام حسین(ع) مبارزه با بدعت‌ها بود، آنچه که حاکمان امروز انجام می‌دهند یک سری بدعت‌های خود ساخته‌ای است که حکومت آن‌ها را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع از حقوق خدا و نیازمندان که در اموال ما وجود دارد چشم‌پوشی می‌کنیم و این حقوق‌ها را به درستی ادا نمی‌کنیم اما برای مجالس‌های عزا و شادی خود هزینه‌های سر و سام آوری را می‌دهیم که هم طراز با سنت پیامبر(ص) نیست.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ایران 35 درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می‌شود و یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین مصرف انرژی را دارد از این رو این موضوعات مخالف سنت پیامبران است.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه هم کار می‌کنیم و هم آن چیزی را که تولید می‌کنیم از کیفیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: امروز منافع مردم را فدای منافع احزاب و گروه‌های خاصی می‌کنیم و آن طور که باید که نسبت به مردم خدمتی صورت نمی‌گیرد.ین

وی احیای امربه معروف و نهی ازمنکر را نیز از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: تمام انسان‌ها می‌دانند امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات الهی است اما به آن عمل نمی‌کنند و این اقدام و عمل یکی از مشکلات ما در جامعه است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امربه معروف و نهی ازمنکر از بزرگترین الطاف الهی است و خیر و صلاح، رشد و تعالی ما در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در امربه معروف و نهی ازمنکر است.

حجت الاسلام دلدار عنوان کرد: معروف همان حق و منکر همان باطل است و اگر امروز حق به عنوان معروف و باطل به عنوان منکر شناخته شود می‌توانیم امربه معروف و نهی ازمنکر کنیم بنابراین باید ابتدا منکرها و معروف‌ها مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که اموال انسان‌های بی سرپرست را می‌خورند در واقع آتش می‌خورند، بیان داشت: باید تلاش کنیم جایگاه معروف‌ها و منکرها را برای افراد جامعه و فرزندان بیان کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید در اقامه معروف‌ها بکوشیم، گفت: نه تنها معروف‌ها را انجام دهیم و اشاعه و گسترش بدهیم بلکه باید معرف را اقامه کرد، امام حسین(ع) با قیام و عاشورای خود معروف را اقامه کردند از این رو باید سیستمی به وجود بیاید که تمام انسان‌ها در آن سیستم قرار بگیرند و به سمت عبادت خدا پیش بروند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که اقامه منکر انجام دهد و برنامه‌هایی را طراحی می‌کنند که فرزندان ما در آن مسیر قرار بگیرند، تصریح کرد: عزت و شکست‌ناپذیری از دیگر اصول قیام امام حسین(ع) بود عزت یعنی قدرت در مقابل دشمنان و زورگویان است.

وی افزود: عزت ما امروز در استقلال، اقتصاد مقاومتی، بالا بردن کیفیت‌های داخلی و گره‌گشایی کار مردم است، باید در زندگی اجتماعی و فردی خود همواره عزیز باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند به یکم آبان ماه سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی اشاره کرد و ادامه داد: هر چند این شهادت مصیبت بزرگی برای امام(ره) در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بود اما امام(ره) در مقابل این مصیبت پایداری و صبر کردند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه یکم آبان‌ ماه روز آمار و سرشماری است، افزود: آمار و سرشماری که امروز انجام می‌شود برای کشور مهم است چرا که تمام برنامه‌ریزی‌های کشور بر اساس همین سرشماری صورت می‌گیرد و سبب توسعه یک کشور می‌شود.

وی با اشاره به سوم آبان ماه رو تأسیس سازمان ملل، گفت: سازمانی که بنا بود در خدمت اهداف و دفاع از ملت‌های مظلوم باشد این روزها در خدمت اهداف قدرتمندان و زورگویان است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: عملیات موصل که این روزها در شهر بزرگ 2.5 میلیون نفری موصل عراق انجام می‌شود بزرگترین عملیات خاورمیانه از سال 1993 به بعد است که امروز گروه‌های مختلف عراق متعهد شده‌اند تا این شهر را نجات داده‌اند که امیدواریم شاهد نابودی گروه‌های ساخته شده استکبار که مدعی حکومت عراق هستند باشیم./201/880/ب1

ارسال نظرات