۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۶۹۴۶
آیت الله ممدوحی:

تحقیق و مطالعه صحیفه سجادیه سبب رشد و ارتقا محبان اهل بیت می شود

آیت الله ممدوحی گفت: صحیفه سجادیه از الطاف و زیبایی های پرطراوت خرمن فیض الهی حکایت دارد از این رو ترجمه این اثر گرانبها می تواند سبب رشد و ارتقا جوانان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت شود.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: صحیفه سجادیه از عظیم ترین آیات جبروتی و ملکوتی و اجرای عظیم کیهانی تا ذری ترین موجودات جهان و در نهایت صفحه علم فعلی خداوند متعال است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صحیفه سجادیه گسترده وجودی در گفتار معصومانه حضرت سیدالساجدین و امام المقربین است، صحیفه سجادیه تبلوری حکیمانه و عارفانه یافته است که از نقش حیرت آفرین دایره وجود آن امام معصوم با اشارت های لطیف خود حکایت می کند.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: صحیفه سجادیه، نفوس صالحان و پاکان را به همراه خود به سیر سماوات و ارضین می کشاند و رازهایی از قعر دریاها و هنگامی از سپر سماوات و شگفتی های فلکی سخن به میان آورده و با ساکنان سر حرم ملکوت همنشین می گردد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در این صحیفه مکرمه به نظارت قامت انسانیت نشسته و آنچه را که برای تکامل وجودی او ضروری بوده و در حرکت الهی وی دخیل است به زبان دعا از خداوند متعال در خواست می کند.

این مسؤول ابراز داشت: امام سجاد (ع) در این اثر ارزشمند و گرانبها و در گزاره هایی بس کوتاه و پرمعنا و همچنین به کارگیری واژه هایی کم نظیر با خلاقیت هنری و ادبی از بلندترین مراتب کمال و معرفت حجاب بهره گرفته است.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: صحیفه سجادیه متنی عظیم است که در زاویه های گوناگون می درخشد و در هر سویی به تمام ظرفیت ممکن جلوه خاص خود را دارد آن چنان که تفصیل کلماتش عرصه را از متفکران و دانشمندان برگرفته و در فضای ویژه خود برای احدی عرض اندام باقی نگذاشته است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه ترجمه صحیفه سجادیه توسط این حقیر هدیه به مقام امام سجاد (ع) است اظهار داشت: این اثر دسته گلی عطرآگین که واجد همه رایحه های بهشتی آن بوستان محمدی بوده و از الطاف و زیبایی های پرطراوت خرمن فیض الهی حکایت دارد از این رو ترجمه این اثر گرانبها می تواند سبب رشد و ارتقا جوانان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در این کتاب 54 دعای امام سجاد (ع) به فارسی ترجمه شده و توسط مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

آیت الله ممدوحی در پایان تأکید کرد: چنگ زدن به ریسمان قرآن و عترت بشریت را از هرگونه بلا و گرفتاری مصون می دارد از این رو مطالعه و تحقیق در مورد مکتب و سیره ائمه اطهار علیهم السلام می تواند راهگشا و نجات بخش بشریت باشد./857/302/ب3

ارسال نظرات