۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۵۶۹۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

وجود مردمی با فرهنگ اصیل و یکسان بستری مناسب برای انجام امور تبلیغی و فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: همدان به دلیل دارا بودن از سرمایه تاریخی و قدمت فرهنگی با مشکلات کمتری در کشور روبرو است.
حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج ظهر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت توجه به امور فرهنگی در کشور اظهار داشت: در غرب کشور به لحاظ سرمایه های علمی و اعتقادی کمبود شدید احساس می شود.

وی در ادامه با بیان این که فعالیت فرهنگی در کشور بسیار مهم است ابراز داشت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب شرایط فعلی کشور را شبیخون فرهنگی توصیف کرده اند هرکس که بتواند کاری انجام دهد به صورت وجوب باید به میدان بیاید.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در همین راستا بسیاری از کارهایی که واجب کفایی است به دلیل نبود افراد ورزیده و مجرب به صورت واجب عینی در آمده است.

وی افزود: امروز استان همدان با جمعیت بیشماری از دانشجویانی مواجه است که باید برای اوضاع اعتقادی و اخلاقی انان اقدامات جدی صورت گیرد و این در حالی است که نیروی زبده این میدان کم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی نیز در ادامه با اشاره به بافت مذهبی استان همدان اظهار داشت: همدان به دلیل دارا بودن از سرمایه تاریخی و قدمت فرهنگی با مشکلات کمتری در کشور روبرو است.

وی با اشاره به فرهنگ سنتی و کهن مردم همدان ابراز داشت: مردم همدان از فرهنگی با قدمت بهره می برند که این امر در عدم نفوذ دشمنان در فضای شهر تاثیرگذار است.

امام جمعه کرج گفت: حضور مردمی یکدست با فرهنگی اصیل، بستری مناسب برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی است که باید از این فرصت به اسانی گذر کرد./979/202/ب3

ارسال نظرات