۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۷۱۸
مسؤول حوزه علمیه امام مهدی نی‌ریز:

کاپیتولاسیون نوین با تسلط بر ناموس و مال این مملکت همراه خواهد بود

مسؤول حوزه علمیه امام مهدی(عج) درباره نی‌ریز پیامدهای کاپیتولاسیون نوین، گفت: بردگی نوین در واقع ارتجاع به برده‌داری است، به این شکل که استقلالی وجود ندارد و بر عرق و ناموس و مال این مملکت بیگانه مسلط می‌شود.
کاپیتولاسیون

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام سید مهدی فال اسیری مسؤول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی‌ریز درباره اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون گفت: با توجه به اینکه حکومت شاه دست نشانده آمریکا بود و تعهداتی که به آمریکا داده بود، موظف بود که تمام منویات آن‌ها را اجرا کند؛ یکی از آن‌ها  مصونیت اتباع آن‌ها در ایران بود.

وی افزود: طبق این قانون در آن زمان هر کدام از افراد آمریکایی در ایران هر غلطی بکنند قوه قضائیه ایران هیچ حقی ندارد آن‌ها را محاکمه یا بازخواست کند.

مسؤول حوزه علمیه امام مهدی (عج) بیان کرد: الآن اینکه این قضیه در کشورهای افغانستان، پاکستان و... اتفاق افتاده و این ننگ را پذیرفته‌اند و این جنایاتی که آمریکایی‌ها دارند انجام می‌دهند پی رو همین سیاست آن‌ها است.

وی ادامه داد: امام(ره) تنها کسی بود که بر سر این قانون فریاد سر داد که مردم بیدار شوند و موضوع را درک کنند و جمله معروف امام که فرمود اگر سگ آمریکایی به شاه مملکت ایران تعدی کند این حکومت ایران حق ندارد کوچک‌ترین تعرضی به آن حیوان بکند را همه خوب به یاد داریم،  اینجا بود که امام سخنرانی معروفشان را کردند و نهضت شروع شد و منجر شد به تبعید امام، که در دو مرحله امام را گرفتند و در مرحله اول امام را منتقل کردند به قیطریه و در مرحله دوم به ترکیه تبعید کردند.

حجت‌الاسلام  فال اسیری درباره این‌که چه کسانی به دنبال کاپیتولاسیون نوین هستند، اظهار داشت: در کشور ما همان‌هایی که فرمایشات مقام معظم رهبری که منطبق بر قرآن است را در عمل گوش نمی‌کنند و دنبال این هستند که تعهداتی که دولت‌های بیگانه برایشان ایجاد می‌کنند را امضا کنند و زیر بار بروند ولی بدانند مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران ایستادند که این اتفاق نیفتد .

وی درباره پیامدهای کاپیتولاسیون نوین ابراز کرد: بردگی نوین در واقع ارتجاع به برده‌داری است، به این شکل که استقلالی وجود ندارد و بر عرق و ناموس و مال این مملکت بیگانه مسلط می‌شود.

وی راه مقابله را تبعیت محض از رهبر فرزانه انقلاب دانست که مانند دیده‌بانی قوی از دور تمام توطئه‌ها را دیده‌بانی و اعلام می‌کند و مردم همه باید گوش به فرمان و سخنان ایشان باشند و مو به مو عمل کنند.

مسؤول حوزه علمیه امام مهدی (عج)در پایان اظهار داشت: ما باید از تجربه گذشته همان‌طور که قرآن سفارش کرده استفاده ببریم و برای آینده چراغ راه درست کرده و دقت داشته باشیم نقشه راهی که مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند در همین زمینه‌ها است و عقل را خداوند برای تعقل داده و عقل دست‌نخورده در روز قیامت بدرد نخواهد خورد./۹۱۹/102/ب2

منبع: نبض نی‌ریز

ارسال نظرات