۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۷۷۳۱
مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق:

تهاجم فرهنگی دشمنان به عقاید بیشتر از تهاجم به اخلاق و احکام است

مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق با اشاره به این‌که تهاجم فرهنگی تنها به حجاب اختصاص ندارد، گفت: باید توجه کرد که تهاجم به عقاید شدیدتر از تهاجم به اخلاق و تهاجم به اخلاق نیز شدیدتر از تهاجم به احکام است.
حجت الاسلام نخاولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق شب گذشته در مسجد النبی(ص)  در سلسله جلساتی با موضوع دینگریزی به سخنرانی پرداخت و در ابتدا گفت: یکی از عوامل دین گریزی و شاید بتوان گفت دین‌ستیزی پیروی از هوای نفس است، هر اندازه انسان از هوای نفس پیروی و آن را تقویت کند عقل ضعیف می‌شود و در پی آن دین نیز از دست خواهد رفت.

وی افزود: دین و عقل ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و عقل آن گوهر گرانبهایی است که انسان را به دین و بهشت و رضای خداوند می‌رساند، کلمه عقل هشت معنا دارد، در جایی که عقل را همراه با دین به کار می‌بریم منظورمان عقلی است که انسان را به سوی خیر رهنمون می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه دین‌ستیزی قبل از دین گریزی است، اظهار داشت: افرادی که با دین مقابله می‌کنند و دین‌ستیز هستند در پی آن می‌روند که مردم را دین گریز کنند، به عبارت دیگر همان طور که ابلاغ دین قبل از دینداری است،‌ مقابله با دین نیز قبل از فاصله گرفتن از دین قرار دارد.

حجت الاسلام نخاولی هدف از دین‌ستیزی را اینگونه برشمرد: اهداف دین‌ستیزی شامل تضعیف عقل، تقویت خیال، تقویت هوی، تغییر ارزش‌ها، تقویت وهم و خیال و شهوت و غضب نامتعارف است.

وی در توضیح تضعیف عقل تصریح کرد: جایگاه عقل برتر از عاطفه و حس اولیه است و مادون قلب است، عقل نهایت انسان نیست، نهایت انسان ادراکات قلبی و شهودی است، به بیان دیگر می‌توان گفت آن چیزی که مخاطب اصلی خداست قلب است نه عقل؛ در هر حال عقل برای افرادی که می‌خواهند در آینده عقلشان نورانی شود به نور قلب راهنمای بسیار خوبی است، عقل مانند باند فرودگاه است تا هواپیمای قلب بتواند از آن اوج بگیرد.

مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق افراد دین‌ستیز را دارای اهداف شخصی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف شخصی افرادی که دین‌ستیز می‌شوند تسلط بر اموال و مردم است، تسلط داشتن بر مردم می‌تواند به دلیل غرور و خودبزرگ‌بینی نیز باشد، مانند شیطان که به دلیل خودبزرگ‌بینی‌اش بر آدم سجده نکرد و از درگاه خداوند رانده شد.

حجت‌الاسلام نخاولی با اشاره به این‌که فرهنگ با دین برابر است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی تنها به حجاب اختصاص نمی‌یابد بلکه شامل تمام دین می‌شود و احکام و اخلاق و عقاید را نیز در بر می‌گیرد، باید توجه کرد که تهاجم به عقاید شدیدتر از تهاجم به اخلاق است و تهاجم به اخلاق نیز شدیدتر از تهاجم به احکام است./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات