۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۸۶۹

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

بازدید معاون پژوهش جامعه المصطفی از نمایندگی المصطفی در ترکیه، دیدار معاون پژوهش المصطفی با رییس العلماء صربستان و آغاز مسابقات قرآن و حدیث خواهران المصطفی در قم، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت ‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در سفر یک روزه خود به ترکیه افزون بر بازدید از نمایندگی جامعه المصطفی و جلسه با حجت‌الاسلام یوسفی، نماینده جامعه المصطفی در کشور ترکیه و نیز معاونت پژوهش نمایندگی، فعالیت های پژوهشی نمایندگی در راستای تحقق راهبردهای پژوهشی ابلاغی را بررسی کردند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در این دیدار از زحمات و تلاش همکاران نمایندگی در حوزه ترجمه، تأليف و نشر محصولات المصطفی تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بدو ورود با حضور جلسه هفتگی صبح جمعه مدرسه فاطمه الزهرا خواهران حاضر شد و در موضوع هدایت یافتن بندگان و خیر الهی به ارائه سخنرانی پرداخت.

وی در این جلسه اظهار داشت: مصداق کامل و تمام خیر الهی در حق بندگان، لیاقت تفقه در دین و آموختن معارف الهی بندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی همچنین ضمن دیدار با استادان همکار نمایندگی جامعه المصطفی و مدرسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) از زحمات خالصانه همکاران تقدیر نموده، بازدیدی از کلاس درس خواهران طلبه نمایندگی جامعه المصطفی به عمل آورد.

دیدار معاون پژوهش المصطفی با رییس العلماء صربستان

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در حاشیه سفر به صربستان و بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد، با سِعاد نسوفوویچ  رئیس العلماء کشور صربستان دیدار و  از تنها مسجد باقیمانده وفعال مسلمانان در شهر بلگراد بازدید کرد.

گفتنی است؛ این جلسه درفضایی بسیار صمیمی، معنوی و با تاکید بر  هم افزایی همکاری های فی مابین در حوزه آموزش و پژوهش و نیز تاکید بر نقش سازنده و راهبردی مرکز علوم دینی قم به عنوان حلقه وصل بین المصطفی و سازمان دیانت صربستان برگزار شد.

آغاز مسابقات قرآن و حدیث خواهران المصطفی در قم

حجت الاسلام شاکری عصر روز 5 آبان ماه در مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی بخش خواهران بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: مهم ترین هدف جشنواره ایجاد فضای تعمیق و گسترش انس با قرآن هم در بخش مهارتها و هم در بخش معارف آن در کنار اهتمام به معارف عترت طاهرین به عنوان مفسران کلام الهی است.

معاون فرهنگی تربیت جامعة المصطفی  بیان داشت: مهم ترین هدف جشنواره ایجاد فضای تعمیق و گسترش انس با قرآن کریم هم در بخش مهارتها و هم در بخش معارف آن در کنار اهتمام به معارف عترت طاهرین به عنوان مفسران واقعی کلام الهی است.

حجت الاسلام شاکری ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این حرکت عظیم بین المللی در واحدهای داخل و خارج کشور جامعة المصطفی، افزود: قرآن کریم میهمانی است که از آسمان به صورت تجلی حضرت حق در کلام خود برای هدایت بشر نازل شده و از آنجا که هدف آن هدایت جانها و قلوب است، پس باید مخاطبان آن با طهارت دل و جان که از مسیر آموزه های اهل بیت علیهم السلام حاصل می شود، زمینه درک هدایت قرآنی را در خود فراهم کنند.

در این مراسم افزون بر حضور خواهران شرکت کننده در بخش شفاهی و داوران و استادان موسسه آموزش عالی بنت الهدی و نیز حجت الاسلام والمسلمین دکتر صفورایی رئیس موسسه به عنوان میزبان و آقایان اسدی مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی و رحیمی از قاریان و کارشناسان قرآنی و حدیثی المصطفی نیز حضور داشتند.

گفتنی است مرحله مقدماتی مسابقات بخش خواهران این دوره از جشنواره در رشته های حفظ قرآن کریم، حفظ نهج البلاغه و ترتیل در این موسسه آغاز شده و با رقابت حفاظ قرآن کریم و نهج البلاغه خاتمه می یابد.

سومین سالگرد تدفین شهید گمنام بنت الهدی برگزار شد

مراسم سومین سالگرد تدفین شهید گمنام موسسه آموزش عالی بنت الهدی با حضور امیر سرتیپ ناصر اراسته و مسؤولان استانی و جامعه المصطفی در این موسسه برگزار شد.

امیر سرتیپ ناصر آراسته در مراسم سومین سالگرد تدفین شهید گمنام موسسه آموش عالی بنت الهدی جامعه المصطفی که شب گذشته در این موسسه برگزار شد، با اشاره به جنایات استکبار جهانی در طول قرن بیستم خاطر نشان ساخت: در قرن بیستم میلادی که آمریکایی ها و جوامع غربی آن را دوران شکوفایی علم، انسانیت و آگاهی می نامند ۳۲۰ جنگ رخ داده است که حاصل آن کشته شدن ۲۵۰ میلیون بیگناه بوده.

وی در ادامه ابراز داشت: آمارها بیش از هر چیز بیانگر یک واقعیت علمی پژوهشی است، که تاریخ بشریت هرچه قدر جلوتر آمده است، تعداد جنگ ها بیشتر و تلفات افزایش پیدا کرده است، یعنی اخلاق، انسانیت، شکوفایی و... همپای علم رشد پیدا نکرده است.

آراسته با نقد فضای حاکم بر جوامع غربی خاطرنشان ساخت: قطع یقین اگر انسانیت در طول تاریخ در جوامع غربی رشد پیدا می کرد آمریکا و جوامع غربی که بیشترین ثروت و فناوری جهان را در اختیار دارند، و همچنان که اقتصاد نخست دنیا هستند نباید کشتن کودکان و انسان های بیگناه و بی دفاع در یمن، سوریه، عراق و افغانستان را برای خود یک افتخار بدانند.

وی تصریح کرد: آمریکا در طول جنگ با ویتنام هشت و نیم میلیون تن بمب بطور تقریبی سه برابر مهمات مصرف شده در جنگ های جهانی اول و دوم بمب بر این کشور فرو ریخت اما متاسفانه کار به جایی رسیده است که خود این کشور  امروز کشورهای دیگر را به نداشتن دموکراسی متهم می کند.

آراسته همچنین با بیان اینکه از کل تعداد جنگ های انجام شده در تاریخ بیش از یکهزار جنگ فرماندهان آن را پیامبران، اولیای الهی تشکیل می دادند، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی نیز یکی از این جنگ هایی بود که حتی شیوه جنگیدن فرماندهان، سربازان سپاهیان و بسیجیان آن الهی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: رمز اصلی موفقیت و پیروزی در دفاع مقدس تاسی به قیام و نهضت عاشورا است همانطور که ملت ایران امروز شهیدانی همچون فتحی شقاقی بنیانگذار جهاد اسلامی فلسطین، عماد مغنیه و سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان و همچنین فرزندان و یاران شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همه شهیدان جهان اسلامی را از آن خود می داند.

مساعدت معاونت آموزش برای طلاب متقاضی مراسم اربعین

به مناسبت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و مراسم  پیاده روی اربعین، معاونت آموزش المصطفی، تسهیلاتی را برای طلاب غیرایرانی متقاضی برای شرکت در این همایش باشکوه تدارک دیده است.

حجت الاسلام قنبری، معاون آموزش المصطفی، طی نامه ای به روسای واحدهای آموزشی المصطفی، از آنان خواست تا برای طلاب متقاضی سفر به کشور عراق جهت شرکت در مراسم پیاده روی حسینی، از تاریخ 22 آبان لغایت 2 آذر، غیبت ثبت نشود.

همچنین بر اساس این نامه، تصمیم گیری درباره اعطای اجازه به متقاضیان واجد شرایط با رئیس واحدها و جبران دروس در مدت عدم حضور به عهده متقاضی است و لازم است با هماهنگی گروه های علمی تربیتی و از طریق تشکیل کلاس های جبرانی اقدام شود./1325/ت303/ب1

ارسال نظرات