۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۵۸۲۲۹
مصباحی مقدم خبر داد؛

همکاری جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به برنامه های آتی اصولگرایان، گفت: نشست مشترک احزاب اصولگرا تا پایان ماه های محرم و صفر منعقد خواهد گردید.
حجت الاسلام مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز شنبه هشتم آبان در نشستی رسانه ای، گفت: حجت الاسلام دین پرور به عنوان ریاست شاخه روحانیت مبارز در منطقه یک تهران انتخاب شده است، ضمن اینکه بنا داریم تا پایان محرم و صفر نشستی مشترک با حضور احزاب اصولگرا برگزار کنیم.

وی ادامه داد: قطعا با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همکاری خواهیم داشت، بر همین اساس دیدارهایی را با حضرات آیات موحدی کرمانی و یزدی تشکیل خواهیم داد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص پرونده قاری مشهور، گفت: صرفا پرونده قاری مشهور قرائت شده است، اما بر اساس خبرهای غیر رسمی هیچ موضع‌گیری خاصی در خصوص ایشان نداشته‌ایم. ضمن اینکه در خصوص عملیات آزادسازی موصل و کارشکنی آمریکا و همچنین انتخابات آتی لبنان صحبت شده است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره ماجرای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان داشت: اعتقاد ما بر این بود که فانی باید از خود دفاع می‌کرد، زیرا پیش‌بینی نمی‌شد وزارت آموزش و پرورش نیازمند تغییر باشد. در خصوص یکی از وزرای پیشنهادی به مجلس نیز که قبلا به دلیل ارتباط با فتنه رای اعتماد نگرفته بود، پیش‌بینی می‌شود این فرد دوباره توفیقی کسب نکند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تمجید از جایگاه آیت الله مهدوی کنی، عنوان داشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی مورد قبول سران تمام جریانات سیاسی بودند و از نظر مردم نیز مقبولیت داشتند. آقای سعید مهدوی کنی نیز صاحب درک و تحلیل سیاسی هستند، بر اساس پیشنهاد دوستان قرار شد ایشان به عضویت جامعه روحانیت مبارز در بیایند، اما هنوز به افراد جدید در خصوص اضافه شدن به جامعه روحانیت مبارز نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای انتخابات‌های آتی از تمام ظرفیت اصولگرایان به خصوص افرادی همچون آیت الله مصباح یزدی استفاده خواهیم کرد. در خصوص نشست سه جانبه با حضرات آیات، یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی نیز هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به موضوع برجام، تأکید کرد: ما همان زمان هم توضیح دادیم نمی‌توانیم از برجام انتظار زیادی داشته باشیم و مشکلات کشور با این مسئله برطرف نمی‌شود. درحالی که انتظاری پدید آمده بود که فکر می‌کردند همه مشکلات اقتصادی ما با برجام حل می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما تخریب دولت را مشروع و مجاز نمی‌دانیم هرچند که انتقاداتی وجود دارد و انتقاد کردن از دولت هم مجاز است و صاحب‌نظران باید بتوانند انتقادات خود را مطرح کنند.

وی درباره علت افزایش اعضای جامعه روحانیت که برخی آن را برای اعتدال این تشکل می‌دانند توضیح داد: جامعه روحانیت از آغاز کار خود یک جریان معتدل سیاسی بوده که افراط و تفریط را برنتابیده و آیت‌الله مهدوی کنی هم شخصیتی بود که این اعتدال را در دوران دبیرکلی خود مدنظر داشت، لذا ما سابقه افراطی‌گری نداشته‌ایم. 

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درباره نپذیرفتن دعوت هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسه جامعه روحانیت در دفتر وی گفت: ما چنین اظهارنظری نداشته‌ایم و هیچ‌گاه چنین نبوده که ما بخواهیم دعوت آقای هاشمی را قبول یا رد کنیم.

وی گفت: از بنده سوال شده بود که آقایان شرکت خواهند کرد یا خیر که ما گفتیم آنها عضو جامعه روحانیت هستند و هر زمان که مایل باشند می‌توانند در جلسات شرکت کنند و ما با استقبال مواجه خواهیم شد./856/پ201/ج

ارسال نظرات