۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۸۸۷۱
استاد حوزه علمیه قم:

آثار عقایدی و فقهی نتیجه مطالعه سیره اهل‌بیت است

استاد حوزه علمیه به تبیین اهداف مکاتبات تبلیغی اهل‌بیت (ع) پرداخت و گفت: بررسی این مکاتبات در صورتی که مورد وثوق باشند مفید آثار عقایدی و فقهی است.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مقدم امروز در درس اخلاق عمومی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) به تبیین اهداف مکاتبات تبلیغی اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: بررسی این مکاتبات در صورتی که مورد وثوق باشند مفید آثار عقایدی و فقهی است.

وی ادامه داد: یکی از مکاتبات تبلیغی مورد وثوق، نامه‌ای است که سیدالشهدا(ع) به وسیله ابورزین سلیمان با مضمون بدعت در سنت و قصد هدایتگری امام حسین(ع) به اهل بصره فرستاده‌اند.

حجت‌الاسلام مقدم با اشاره به سبک تبلیغی مندرج در نامه امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) در این نامه تنها عموم مردم را مورد خطاب قرار نداده، بلکه والیان 5 منطقه بصره و همچنین برخی از اشراف کوفه را نیز مورد خطاب خویش قرار داده است که با مطالعه احوالات این افراد درمی‌یابیم که عثمانی مذهب بوده‌اند.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف امام معصوم(ع) هدایتگری است اظهار داشت: امام حسین(ع) برای این افراد که عثمانی مسلک بوده‌اند نامه ارسال کرد تا شاید میان ایشان فردی آماده پذیرش راه حق باشد و به سوی خداوند متعال هدایت شود.

استاد حوزه علمیه به تبیین مسأله هدایتگری معصومین (ع) پرداخت و گفت: باید دانست که مسأله هدایت امری است که خداوند متعال آن را به صورت کامل از انبیا درخواست کرده است؛ بر این اساس امام معصوم(ع) هم وظیفه دارند تا مردم را به سوی خداوند دعوت کنند.

وی افزود: معصومین(ع) با رفتارهای حکمت آمیز خود مردم را به سوی خداوند دعوت می‌کنند، همان‌گونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا با پند و اندرزهای خود سبب شد افرادی از جبهه دشمن به سوی راه حق هدایت شوند و به امام زمان خودشان پیوسته و در رکاب حضرت به شهادت برسند.

گفتنی است درس اخلاق عمومی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور مدیر و دیگر اساتید این مدرسه برگزار شد. /841/202/ب3

ارسال نظرات