۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۵۹۴۵۵
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

اربعین نقطه اتصال شیعیان به امر ظهور است

حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه عاشورا و تاسوعا ظهور اربعین است، گفت: عاشورا نیاز به تاسوعا دارد و فضای اربعین تاسوعای شیعیان در امر ظهور است.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی، استاد حوزه علمیه، امروز در تجمع زائران اربعین که در مصلی بزرگ شهرری برگزار شد، گفت: حب حضرت امیرمومنان علی(ع) نعمتی از سوی خدا به شیعیانش است که اگر تمام عمر شکرگذار آن باشند نمی‌توانند حق آن نعمت را به جای آورند.

وی با اشاره به معنای لفظ عاشورا، بیان داشت: ریشه عاشورا عشر نیست بلکه از معاشرت است، عاشورا روزی است که امام حسین(ع) میل به معاشرت دارد و عاشورا روز محبت مردم به امام است هرکس حب ایشان را در دل داشته باشد به نزدش شتافته و او را یاری می‌کند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با تاکید به اینکه اگر انسان با وجود امام حسین(ع) منقلب نشود کسی نمی‌تواند برای او کاری انجام دهد، ابراز کرد: نگاه شیعه مانند زنبور عسل است با وجود همه فساد و آلودگی‌ها تنها در پی گل و زیبایی‌ها‌ است، در روز عاشورا نگاه انسانهایی که دچار بداخلاقی و ناهنجاری هستند اگر مقداری حب اباعبدالله الحسین(ع) در دلشان باشد بسوی ایشان جذب می‌شوند و این مهم زمینه ساز علاقه آنان به امام حسین(ع) می‌شود.

وی افزود: این میل را امام ایجاد می‌کند زیرا با این عمل می‌خواهند به محبانشان نشان دهند که برای همنشینی با ایشان سعی و تلاش لازم است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به معنای لغوی و لفظی تاسوعا، گفت: تاسوعا تسعه نیست بلکه اتصال و ظرفیت و توسعه دادن است، امام حسین(ع) در شب تاسوعا از دشمن زمان می‌گیرد تا افرادی همانند حر آماده شوند و ظرفیت ملحق شدن به یاران امام را کسب کنند پس عاشورا به تاسوعا نیاز دارد تا ظرفیت خود را برای معاشرت با امام حسین(ع) توسعه دهد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) در روز جمعه میل به معاشرت دارد، عنوان کرد: برای چنین معاشرتی نیاز به عهد و پیمانی محکم است تا ظهور محقق شود و این عاشورا نیاز به تاسوعا دارد و فضای اربعین تاسوعای شیعیان در امر ظهور است.

وی افزود: توسعه جمعیت شیعه در اربعین حسینی خود نقشی تربیتی و فرهنگی دارد و این امر لیاقت همنشینی با امام را فراهم می‌کند امروز حسین(ع) زمان حضرت ولی عصر(عج) است.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: عاشورا و تاسوعا ظهور اربعین است./202/813/ب1

ارسال نظرات