۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۶۰۰۳۸
عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان:

در مبارزه با تکفیر باید قرآن را محور خود قرار دهیم

عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مبارزه با تکفیر، لزوم محور قرار گرفتن قرآن در رفتار و عمل مسلمانان را خواستار شد و گفت: هر کس نمی‌تواند خودش قرآن را بفهمد باید به راسخون در علم مراجعه کند.
تکفیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مفتی قاسم قاسمی، از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه کشور موضوع تکفیر را گسترده توصیف کرد و گفت: مسأله تکفیر بیشتر به دلیل تبلیغات و فعالیت‌های دشمنان اسلام است، اما عده‌ای هم به خاطر ظلم و ستم‌هایی که در برخی کشورها کشیده‌اند، صبرشان لبریز شده است و بدون ریشه‌یابی به خشونت روی آورده‌اند.

وی عدم فرهنگ و کمبود تدبیر و تحمل را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: نیاز است که نخبگان، بزرگان جهان اسلام و شخصیت‌های محوری واقعیت را ریشه‌یابی کنند.

این عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان رسیدن به چرایی به وجود آمدن خشونت و چگونگی مهار آن را از اولویت‌های مبارزه با تکفیر بیان و تصریح کرد: برخی مغرض هستند که با آن‌ها نمی‌توان کاری کرد ولی همین‌ها ساده لوحان و فریب خوردگان را راضی می‌کنند، که یکی را تکفیر کن تا خدا راضی می‌شود و یکی را بکش تا خدا راضی شود.

وی رحمت و عطوفت خداوند متعال را مد نظر قرار داد و گفت: ما قرآن را باید محور قرار دهیم و به علما مراجعه کنیم، یعنی وقتی که کسی خودش بدون هیچ علم و اطلاع بخواهد از این کتاب آسمانی بهره‌برداری کند آن را اشتباه می‌فهمد، پس ما باید به راسخون در علم مراجعه کنیم./836/202/ب3

ارسال نظرات