۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۰۲۱۶
تولیت آستان قدس رضوی:

پیام اجتماع اربعین، آمادگی برای زندگی عاشورایی است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: طبق همه آمارها و ارقامی که از دنیا داریم، بزرگترین اجتماع بشری، پیاده روی اربعین است که تفاوتش با سایر اجتماعات در دلدادگی و عشق به خدا است.
رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی شامگاه دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان خادمان اربعین حسینی مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، با بیان این که طبق روایات، زیارت اربعین جزو نشانه های مؤمن ذکر شده است، گفت: مسلمانان و کسانی که شهادتین بر زبان جاری می کنند بسیار هستند اما در این میان، دلدادگان سیدالشهدا(ع) در زمره ممتازان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در آموزه های دینی تاکید شده است که شیعه در طول زندگی و حیات مادی خود، همواره ارتباطش با عاشورا را برقرار نگه دارد. از آن زمان که کام کودکی را با تربت امام حسین(ع) بر می دارند، تا بهترین ساعات و لحظات عمر انسان، مثل شب جمعه، لیالی قدر و نیمه شعبان این ارتباط وجود دارد.

وی در ادامه به تبیین معنای زیارت اربعین پرداخت و اظهار کرد: این ارتباط بهترین شکل ارتباط با همه کمالات عالی انسان است. این پیوند معنایش چگونه زیستن و آموختن برای همه عصرها و نسل ها است تا پرچم عاشورا به معنای اصلاح گری در عالم برافراشته بماند و امر به نیکی ها و نهی از زشتی ها در جامعه حیات داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تصریح کرد: معنای برافراشتن پرچم عاشورا این است که انسان سالک حق ندارد ذلت پذیر بماند. ما دو جریان داریم؛ یکی جریان الهی که بر مبنای دلدادگی و عشق به خدا و خدا محوری است و دیگری جریان استکباری و یزیدی که بر مبنای خود محوری است. این دو جریان هیچ گاه با هم تساهل نخواهد داشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر جدال پایان ناپذیر حزب الله و حزب شیطان، خاطرنشان کرد: طبق همه آمارها و ارقامی که از دنیا داریم، بزرگترین اجتماع بشری، پیاده روی اربعین است که تفاوتش با سایر اجتماعات در دلدادگی و عشق به خدا است.

وی با اشاره به این که زیارت اربعین حسینی به مثابه لبیک به ندای سیدالشهدا(ع) است، افزود: پیام این لبیک آن است که «ما می خواهیم در زندگی این جهانیِ خود، عاشورایی زندگی کنیم از همین رو ظلم، ذلت، زشتی ها و استکبار را در جهان بر نمی تابیم.»

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه های آموزه های حسینی است و ملت های دیگر نیز به دنبال ملت ایران آن را آموختند./202/820/ب1

ارسال نظرات