۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۲۳۸
قائم مقام سازمان صدا و سیما:

اربعین مصداق اتم دشمن‌شناسی است

قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: سیاست رسانه‌های استکباری بایکوت خبرهای اربعین است چراکه اربعین مصداق اتم دشمن‌شناسی است.
جت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما غروب روز دوشنبه 17 آبان در گردهمایی خبرنگاران و برنامه‌سازان اربعین حسینی که در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد، گفت: رسانه‌ها باید بر اساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های اعمال شده حرکت کنند.

وی افزود: سیاست‌های کلان، بایدها و نبایدها ابلاغ شده است اما هر رسانه‌ای متناسب با شیوه خود اقدام و عمل می‌کند، آخرین اصول سیاست‌ها در اختیار همه قرار گرفته است، بنابراین باید به حساسیت‌ها توجه شود.

قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما در ادامه اظهار داشت: امسال هماهنگی‌ها نسبت به سال گذشته بهتر شده است، متولیان امر مشخص هستند، بنابراین در حوزه اطلاع رسانی به کمیته مربوطه مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق به شما بدهند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت پیام اربعین، عنوان کرد: مراسم اربعین دارای پیام و محتوا است که باید به آن بیشتر توجه شود چرا که پیام‌های بلند این پدیده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی می‌تواند کارکرد زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) میراث‌دار پیامبران است تا مردم را از گمراهی نجات دهد، ابراز کرد: انبوهی از موضوعات وجود دارد که رسانه می‌تواند این موضوعات را از طریق اربعین بیان کند، امروز مسلمانان در آتش فتنه‌ای بزرگ قرار دارند، دشمنان دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند و اربعین نماد وحدت مسلمانان است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما افزود: اربعین عامل وحدت مسلمانان است این موضوع و محتوایی است که رسانه‌ها باید به آن توجه خاص داشته باشند، وحدت و همدلی بازنمایی از انسجام جهان اسلام است اگر در رسانه‌ها بیان شود استراتژیک دشمن در تفرق از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه اربعین در امتداد عاشورا و حماسه بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین یک مراسم معمولی نیست چرا که در آن حماسه، شجاعت، دشمن‌شناسی و عصاره ارزش‌های دینی، نهفته است، اربعین مصداق اتم دشمن‌شناسی است، اصحاب رسانه باید آنها را استخراج کرده و به مخاطبان نشان دهند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: امروز دنیای استکبار با تکاثر در قدرت و ثروت دنبال به بند کشیدن سایر ملل است، در مقابل رسانه کشور اسلامی با آرمان‌های ارزشمند خود باید از اربعین حداکثر استفاده را ببرند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: سیاست رسانه‌های استکباری بایکوت خبرهای اربعین است، اجتماع عظیمی که صد در صد مردمی است در مقابل سکوت مطلق رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد، این امر به طور قطع هدایت شده و ابلاغی است.

 وی با بیان اینکه هر اثر رسانه‌ای باید با نگاه بین‌المللی تولید شود، ابراز کرد: بسیاری از موضوعات همچون مظلومیت مردم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی با استدلال قوی و علمی بیان شود./807/201/ب2

ارسال نظرات