۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۰۲۳۹
رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات:

میزبان اصلی اربعین مردم عراق هستند

رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات، گفت: میزبانی اصلی اربعین حق مردم عراق است ما صرفا آنها را کمک می‌کنیم.
پلارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن پلارک، رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات، غروب دوشنبه 17 آبان در گردهمایی خبرنگاران و برنامه‌سازان اربعین حسینی که در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در قالب شورا بر عتبات نظارت دارند.

وی افزود: از کمک‌های مردمی در ساخت و ساز عتبات استفاده می‌شود، در حال حاضر 5 هزار نیروی فعال به نمایندگی از مردم در عراق مشغول به بازسازی و خدمت هستند.

رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه از آثار شاخص ساخته شده در عتبات صحن حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: هنوز دو هفته به اربعین مانده با حضور 70 هزار نفر ظرفیت صحن حضرت زهرا(س) کامل شد، این استقبال بی‌نظیر ما را غافلگیر کرد.

پلارک با اشاره به اینکه در عراق کارهای زیادی انجام شده است، اظهار داشت: سفیر ایران در عراق به همراه دوستان دیگر از 6 ماه پیش به طور شبانه روز در حال هماهنگی‌های لازم هستند که کارهای کنسولی و سیاسی، نوع ورود، ضوابط و قیمت ویزا، مقررات ورود و خروج کالا، و برطرف کردن اشکالات از جمله فعالیت‌های آنها است.

وی افزود: میزبانی عراق از حساسیت بالایی برخوردار است که اگر به آن توجه نشود با خطر مواجه می‌شویم چرا که دشمن می‌تواند از طریق آن تفرقه ایجاد کند، بنابراین میزبانی اصلی حق مردم عراق است ما صرفا آنها را کمک می‌کنیم.

رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: ما برای 922 هزار نفر محل اسکان تدارک دیدیم که 117 هزار نفر آن در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران قرار گرفته 800 هزار نفر آن در کربلا، نجف، سامرا، کوت و الاماره قرار گرفته است.

پلارک در پایان ابراز کرد: 2 میلیون زائر از ایران عازم راهپیمایی اربعین حسینی می‌شوند اما 70 میلیون جمعیت از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات