۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۳۳۴
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام مقدسی: مرکز پیشگیری از جرم در وزارتخانه ها تشکیل شود

مشاور فرهنگی سازمان قضایی نیروهای مسلح، راه اندازی مرکز پیشگیری از جرم در وزارتخانه ها را ضروری دانست و گفت: در سطح وزارتخانه ها هم با توجه به فزونی جرایم و تخلفات ، باید اداره ای برای پیشگیری با جرایم تشکیل شود.
مقدسی

حجت الاسلام مقدسی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، تدوین برنامه برای برخورد با مفاسد را ضروری دانست و تأکید کرد: تخلفات و جرم در جامعه وجود دارد و برای پیشگیری از آن باید کار کرد که در قوه قضاییه هم معاونت پیشگیری از وقوع جرم راه اندازی شده است، در نهادهای مختلف هم معاونت پیشگیری از تخلفات وجود دارد که راه اندازی این بخش در وزارتخانه ها ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: در سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز، اداره کل پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد ولی در سطح وزارتخانه ها هم با توجه به فزونی جرایم و تخلفات، باید اداره ای برای پیشگیری با جرایم تشکیل شود.

مشاور فرهنگی سازمان قضایی نیروهای مسلح، برنامه ریزی سالانه برای برخورد با یک جرم خاص را، راه حل رفع مشکلات دانست و تصریح کرد: راه های برخورد و پیشگیری این است که هر سال یک موضوع مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد و جرایمی مانند ارتشا، اختلاس، سوء استفاده های مالی و جرایمی از این دست، درست ریشه یابی شود و روش های برخورد با آن مشخص شود.

وی افزود: این طور که هر کس به هرنحوی دنبال مسائل باشند اما وقتی موضوع جدید پیش آمد آن را فراموش کنند؛ هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه باید در هر سال یک نوع از مشکلات جرایم  مطرح و برخورد شود؛ چون وقتی یک موضوع عمومیت پیدا کند برخورد با آن مشکل خواهد بود.

حجت الاسلام مقدسی، قوانین مربوط با پیشگیری از جرم را کافی دانست و خاطرنشان کرد: قوانین کم نیستند اما اطلاع رسانی در این بخش ضعیف است و اگر پرونده های موجود در دادگاه ها را ببینیم متوجه می شویم که خیلی از افراد به علت اطلاع نداشتن از قوانین مرتکب جرم می شوند و در این اطلاع رسانی، رسانه ها نقش اساسی دارند./872/پ202/ج1

 

 

ارسال نظرات