۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۰۸۸۶
آیت الله مجتهد شبستری:

روحانیت در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیت در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه نفوذ آن قرار دارد، گفت: روحانیان و حوزه های علمیه باید با تعمیق علمی و برنامه ای منسجم و با آگاهی کامل رهبری این مبارزه بزرگ را برعهده بگیرند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پنجشنیه در همایش صیانت از روحانیت و حوزه های علمیه با اشاره به هجمه عظیم فرهنگی دشمن در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: دشمن با تمام قوا و تجهیزات برای مقابله با اسلام و باور به دین وارد میدان شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ زمانی مانند زمان کنونی دشمن با تمام تجهیزات و امکانات خود به مبارزه با اسلام نیامده بود، تصریح کرد: دشمن با هر آنچه داشت برای مقابله با انقلاب و روحانیت وارد میدان شده است، و تلاش دارد باورهای مردم را نسبت به حکومت دینی تغییر دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیت در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه نفوذ آن قرار دارد، گفت: روحانیان و حوزه های علمیه باید با تعمیق علمی و برنامه ای منسجم و با آگاهی کامل رهبری این مبارزه بزرگ را برعهده بگیرند و اجازه ندهد جبهه کفر و الحاد بتواند بر جبهه نور واحد الهی غالب شود. 

وی تقویت بنیه حوزه های علمیه و روحانیت را  یک ضرورت خواند و تصریح کرد: روحانیت باید آگاه  به مسایل روز و نیازهای جامعه باشند و لازم است نسبت به علم روز آگاهی کافی داشته و در کنار آن ضعفهای موجود در حوزه های علمیه برطرف شود تا شاهد قدرت جبهه اسلام در این مبارزه فرهنگی و اعتقادی باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری معلم و مُزکّی بودن را از وظایف اصلی روحانیت و طلاب عنوان و تصریح کرد: با تزکیه و تقویت بنیه های علمی و اخلاقی دیگر نیازی به دادگاه ویژه روحانیت نیست، دادگاه ویژه روحانیت با مزکی بودن موضوعیت خود را از دست خواهد داد و دیگر نیازی به آن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه روحانیت در صف نخست این نبرد تمام عیار قرار دارد و باید خود را از هر لحاظ مجهز کند، خاطرنشان کرد: اگر روحانیت نتواند به مقتضای وجودی خود دست یابد، دشمن خواهد توانست در این نبرد پیروز شود، روحانیت باید به وظیفه اساسی خود در این مبارزه عامل باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه مخاطب اصلی این تهاجم و برنامه نفوذ دشمن جوانان و آینده سازان کشور است، گفت: بنابراین مخاطب اصلی و حقیقی روحانیت نیز همین جوانان هستند که در نوک تیز حملات دشمن قرار دارد، باید با هوشیاری در برابر دشمن ایستاد./202/854/ب1

ارسال نظرات