۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۴۳۴
برای نخستین بار صورت می گیرد؛

برگزاری مسابقه بين المللي کتابخوانی امام رضا ویژه زائران پیاده مشهد

مسابقه کتابخوانی امام رضا به عنوان بزرگترين رويداد بين المللي آستان قدس رضوی ویژه زائران پیاده مشهدالرضا در دهه آخر صفر برگزار می شود.
زائران پیاده مشهدالرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بزرگترين رويداد بين المللي آستان قدس رضوي در حوزه كتابخواني ويژه دهه پاياني ماه صفر با عنوان مسابقه کتابخوانی «برمدار آفتاب» برگزار می شود. 

مسابقه بزرگ كتابخواني «برمدار آفتاب» با همكاري مديريت فرهنگي و مديريت زائران غير ايراني در معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، در دو بخش ملی و بين الملل برگزار می شود.

بخش ملی

كتاب «برمدارآفتاب» با نگارش جذاب، روان، شيوا، مستند و نگاه نسبتا جامعي كه به زندگي مبارز خستگي ناپذير امام رضا(ع) دارد، به عنوان منبع مسابقه کتابخوانی در ایام شهادت امام رضا(ع) در نظر گرفته شد.

این کتاب از سوی محمد حسين پور اميني براي نخستين بار به رشته تحرير درآمده که تاكنون نظر بسياري از اساتيد و پژوهشگران مطرح كشور را در حوزه معارف رضوي به خود جلب كرده است.

سوالات مسابقه کتابخوانی «برمدارآفتاب» به صورت تستي و برگرفته از محتوای کتاب است که در پایان کتاب الصاق شده است تا به سهولت در اختیار داوطلبان شرکت در مسابقه قرار گیرد.

ارسال پاسخ سؤالات از طريق پيامك، پست رايگان پاسخنامه از سراسر کشور و صندوق هاي مسابقات فرهنگي مستقر در حرم مطهر رضوي ميسر است.

كتاب بر مدار آفتاب در ايام پاياني ماه صفرالمظفر از طریق 300 ایستگاه ارائه کننده خدمات به زائران مستقر در مجاورت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بين زائران، هيأتها و كاروان هاي پياده توزيع می شود، همچنین متن الكترونيكي آن نيز در پرتال معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي به آدرس razavi.aqr.ir قرار مي گيرد.

بخش بین الملل

منبع بخش بين الملل مسابقه برمدار آفتاب از كتاب «زندگي سياسي- مبارزاتي امام رضا در بيانات رهبر معظم انقلاب» برگرفته شده که امکان شرکت در آن به صورت حضوری و مجازی فراهم است.

محور بخش بین الملل «اوضاع سياسي اجتماعي دوره امام رضا(ع)» و برگرفته از كتاب «انسان 250 ساله» به قلم حضرت آیت الله خامنه ای است که زائران عرب زبان، اردوزبان، آذری زبان و انگلیسی زبان می توانند در این بخش شرکت کنند.

كتاب «زندگي سياسی ـ مبارزاتي امام رضا در بيانات رهبر معظم انقلاب» به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به زبان عربی به تيراژ 10 هزار جلد به چاپ رسیده و برای دیگر زبان ها به زودی آماده می شود.

اين كتاب در دهه پاياني ماه صفر بين زائران غير ايراني حرم مطهر توزيع می شود و متن الكترونيكي آن نيز در پرتال معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي به آدرس razavi.aqr.ir قرار می گیرد./203/1308/ب1

ارسال نظرات