۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۶۱۹۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

کوتاهی در معرفی و شناساندن خاندان پیامبر اکرم پذیرفتنی نیست

استاد حوزه و دانشگاه کوتاهی در حق خاندان پیامبر گرامی اسلام را پذیرفتنی ندانست و گفت: درد این است چرا هنوز در جامعه خود حضرت ابواطالب، حضرت آمنه و حضرت عبدالمطلب را نمی شناسیم که نباید اینگونه باشد.
حجت الاسلام یعقوبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری ماه صفر که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: در مجالس ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که نیاز است انسان بهره گیری لازم را برای تعالی و تکامل خود داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حضرت آمنه مادر پیامبر گرامی اسلام فردی موحد بود که وجود گرانقدر و ارزشمندی از ایشان آفریده شده است که همگان از خیر و برکات ایشان بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: در سوره شعرا بیان شده پیامبر گرامی اسلام از فردی موحد آفریده شده است که این آیه قرآن از بهترین دلایل بر توحید اجداد پیامبر گرامی اسلام است.

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: حضرت آمنه خیری را در کره زمین باقی گذاشته است که پیامبر گرامی اسلام دین مبین اسلام را زنده کرده و اجازه بت پرستی را به کسی نداده است.

شبهه افکنی وهابیت درباره خاندان پیامبر اکرم

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت آمنه سید و سرور این عالم را آفریده است که وقتی دنیا آمد نوری صادر شد و همه عالم را روشن و فراگرفته است.

وی با بیان این که حضرت آمنه پاک، طاهر و موحد بوده است، گفت: وهابیت تلاشهای بسیاری صورت می دهند و تلاش دارند تا حضرت عبدالمطلب و دیگر بزرگان را مشرک معرفی کنند.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: درد این است چرا هنوز در جامعه خود حضرت ابواطالب، حضرت آمنه و حضرت عبدالمطلب را نمی شناسیم که نباید اینگونه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه کوتاهی در حق خاندان پیامبر گرامی اسلام را پذیرفتنی ندانست و بیان داشت: وهابیت کتابهایی چاپ می کنند که یزید امیرمؤمنان است و این کتاب به عنوان درس دوران دبیرستان قرار می گیرد.

مادران نقش بسزایی در ترویج عفت و حیا در جامعه دارند

وی افزود: در مدارس وهابیت کتاب درباره یزید دارد تدریس می شود اما ما تنها کشوری هستیم که پرچم امام علی(ع) در حال اهتزاز است اما هنوز خاندان پیامبر گرامی اسلام را به خوبی نمی شناسیم.

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که مادری می تواند فرزند خوبی در عالم وجود تحویل دهد که خود اهل طهارت باشد، گفت: مادری که شب خانه نیست یا روز سر کار است نمی تواند عفت و حیا را در فضای جامعه تزریق کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انبیای الهی که آمدند عفت اجتماعی و حیا را در جامعه تقویت کرده و جلوی ناپاکیها را گرفتند تا زمینه رفع آسیبها فراهم شود.

ضرورت بهره گیری از سیره پیامبر اکرم و اهل بیت(ع)

وی با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) برکات ارزشمندی در زندگی انسان دارد، گفت: ضرورت دارد در این مسیر ارزنده کوشا بوده و سیره والای این بزرگواران را چراغ راه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: نیاز است انسان سیره نورانی پیامبر اکرم و خاندان عصمت و طهارت را در برنامه های زندگی خود قرار دهد که زمینه ای برای تحقق سبک زندگی اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان باید حضور در محضر پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) داشته باشد تا با استعانت از این بزرگواران به مراتب والایی دست پیدا کند.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه صفر در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات